خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برنامه‌ریزی آمریکا برای ادامه حضور نیروهایش در عراق پس از انتخابات این کشور

ایسنا | بین‌الملل | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 17:25
تحلیل‌گر سیاسی عراقی تاکید کرد، آمریکا برای تداوم حضور نیروهای خود پس از انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق برنامه ریزی می‌کند.
عراق،نيروهاي،دولت،حضور،خارجي،آمريكا،الطائي

تحلیل‌گر سیاسی عراقی تاکید کرد، آمریکا برای تداوم حضور نیروهای خود پس از انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق برنامه ریزی می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری المعلومه، صباح الطائی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت، واشنگتن در حال طرح ریزی سناریوی جدیدی در عراق است که دولت فعلی یا دولت بعدی را ملزم به ادامه حضور نیروهای خارجی در این کشور کند.
وی گفت، آمریکا از طریق گفت‌وگوهای استراتژیک با دولت عراق در تلاش است تا با استفاده از استدلال‌های غیرقابل قبول، حضور نیروهای خارجی را در عراق طولانی کند.
الطائی افزود، امروز آمریکا نیروهای تروریستی را وادار می‌کند به پایگاه‌های نظامی نیروهای امنیتی و حشد شعبی حمله کنند تا جامعه جهانی را متقاعد کند که ادامه حضور نیروهایش در عراق به بهانه مبارزه با تروریسم ضروری است.
وی گفت، واشنگتن همزمان با طرح ریزی سناریوی جدید برای برهم زدن امنیت منطقه و عراق، اعمال فشارها بر دولت فعلی یا دولت آینده این کشور را با هدف به تعویق انداختن خروج نیروهای خارجی آغاز خواهد کرد.
دولت عراق ششم ژوئن آینده(ششم خرداد) را زمان برگزاری انتخابات زودهنگام تعیین کرده بود، اما سپس آن را به دهم اکتبر(۱۸ مهر) به تعویق انداخت.
انتهای پیام