خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند سرمایه گذاری در تجارت کاغذ در اراک

مهر | اجتماعی و حوادث، استان‌ها | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 17:13
اراک- فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری ۴ متهم یک پرونده که با ترفند سرمایه گذاری در تجارت کاغذ اقدام به کلاهبرداری ۱۰۷ میلیاردی کرده بودند، خبر داد.
پليس،پرونده،سرمايه،كلاهبرداري،متهم،پرداخت،ادامه،مبالغ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، حسن مفخمی شهرستانی اظهار کرد: چند روز قبل، شهروندی اراکی با مراجعه به پلیس امنیت اقتصادی استان و ارائه شکوائیه ای اذعان کرد که فردی با وعده سرمایه گذاری در تجارت کاغذ و پرداخت سودهای کلان، مبالغ زیادی از او دریافت کرده و اکنون قادر به برگرداندن اصل وجوه او نیست.
وی ادامه داد: کمی بعد از شروع فرایند رسیدگی به این پرونده توسط تیمی مجرب از کارشناسان این پلیس، شاکیانی دیگری که به این روش از آنها کلاهبرداری شده بود، شناسایی شدند و با توجه به مبلغ بالای کلاهبرداری صورت گرفته، تحقیقاتی تخصصی برای رسیدگی به این موضوع ادامه یافت.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: با شناسایی متهم اصلی این پرونده با دستور قضائی، این فرد دستگیر و در تحقیقات انجام شده مشخص شد که او به همراه سه نفر دیگر از بستگانش، با وعده سرمایه گذاری در تجارت کاغذ و عقد قرارداد، این مبالغ را جمع آوری و در بورس سرمایه گذاری کرده است.
مفخمی شهرستانی افزود: در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد که این افراد پس از مدتی سرمایه گذاری در بازار بورس و پرداخت چندین نوبت سود به شاکیان پرونده، متضرر شده و دیگر قادر به پرداخت سود به آنان نیست.
وی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری از ۵۱ شهروند به مبلغ ۱۰۷ میلیارد ریال با همدستی همسر و دو نفر دیگر از دوستانش افزود: همدستان متهم نیز در عملیاتی جداگانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.