خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

در مذاکرات وین پیشرفت حاصل شده است/ نزدیک شدن دیدگاه‌ها به یکدیگر

مهر | بین‌الملل | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 17:12
سخنگوی دولت آلمان امروز اعلام کرد: در مذاکرات وین پیشرفت حاصل شده است.
مذاكرات،وين،اعلام،اوليانوف،گفتگوهاي،پيشرفت،نتايج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سخنگوی دولت آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد که اراده برای تحقق پیشرفت در گفتگوهای هسته‌ای وین وجود دارد.
این مقام آلمانی در این باره اضافه کرد: در مذاکرات وین پیشرفت حاصل شده است.
در مجموع این مذاکرات، در مسیر نزدیک شدن دیدگاه‌ها به یکدیگر باشد.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین ساعاتی پیش در پیامی توییتری اعلام کرد: هیأت‌های (نمایندگی) روسیه و آمریکا در مذاکرات وین رایزنی‌های دوجانبه مفیدی درباره مسائل مربوط به لغو تحریم های آمریکا و بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای در چارچوب برجام داشتند.
وی پیشتر نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: با جمع بندی نتایج دو هفته مذاکرات در مورد احیای برجام می‌توانیم با رضایت اعلام کنیم که مذاکرات وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است.
هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به یک راه حل عملی در خصوص فعال کردن برجام وجود دارد اما ما از کلی گویی به سمت توافق بر سر گام‌های ویژه در راستای رسیدن به هدف حرکت کرده‌ایم.
این در حالیست که اولیانوف جمعه هفته گذشته نیز از احتمال نشست امروز شنبه اعضای برجام در سطح رؤسای هیئت‌های شرکت کننده خبر داده بود.
پیشتر در نشست روز پنجشنبه گذشته مقرر شد که گفتگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای، ادامه یابد و نتایج آن‌ها به کمیسیون مشترک اعلام شود.