خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بیمارستان‌های استان قزوین از بیماران کرونایی سرریز شده است

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 17:06
قزوین- معاون استاندار قزوین گفت: امروز قزوین با بیش از ۶۷۰ نفر بستری در بیمارستان‌ها یا یک بحران روبرو است و باید اعلام کنیم که بیمارستان‌ها سرریز کرده و باید به فکر بیمارستان صحرایی باشیم.
استان،قزوين،جمعيت،كرونا،حبيبي،ستاد،درصد،سالمند

به گزارش خبرنگار مهر منوچهر حبیبی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین اظهار کرد: با همراهی و همدلی بازار و کسبه استان در یک قرنطینه بوده و بیش از ۹۵ درصد اصناف با ستاد کرونا همکاری داشته‌اند.
وی افزود: امروز قزوین با بیش از ۶۷۰ نفر بستری در بیمارستان‌ها یا یک بحران بی سابقه روبرو است و باید اعلام کنیم که بیمارستان‌ها سرریز کرده و باید از این پس به دنبال بیمارستان صحرایی باشیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: برای بانک‌ها سلامت مردم باید در اولویت باشد و در همین راستا محدودیت‌های ویژه ای برای بانک‌ها اعمال شده است.
وی با اشاره به اینکه ادارات باید پروتکل‌ها را صد در صد رعایت کنند اضافه کرد: با کارمندانی که در تجمعات و مراسم‌ها حضور داشته باشند برخورد جدی خواهیم کرد.
حبیبی خاطرنشان کرد: ادارات اختیار کامل را برای تقسیم بندی کارمندان خود دارند و حتی اگر مدیری صلاح ببینید می‌تواند با ظرفیتی کمتر از یک سوم نیز به کار خود ادامه دهد.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین ادامه داد: جمعیت قزوین به نسبت کشور یک جمعیت سالمند است و نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سالمند استان است و میزان مرگ و میر در سنین بالای ۶۵ سال حدود هفتاد درصد است و اگر این جمعیت را واکسینه کنیم تعداد فوتی‌ها می‌تواند هفتاد درصد کاهش پیدا کند.
وی بیان کرد: نیاز است در سهمیه واکسن در مراحل بعدی استان را در شرایط ویژه ای ببینید تا با توانی که در استان داریم هرچه زودتر واکسیناسیون را انجام دهیم.
حبیبی بیان کرد: با توجه به جمعیت ۱۷۰ هزار نفری کارگری استان و محدودیت تست رپید خواهش ما آید است که در سهمیه تست تجدید نظری صورت بگیرد تا بتوانیم تست‌های بیشتری انجام دهیم.