خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نشان فداکاری به شهید « عزیزاله پاک‌نیت» تعلق گرفت

مهر | سیاسی | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 15:59
برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، نشان فداکاری به شهید «عزیزاله پاک‌نیت» تعلق گرفت.
ارتش،شهيد،درجه،عزيزاله،سنندج،منتقل،اسلامي،افسري،لشكر،فداكاري

به گزارش خبرگزاری مهر، برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید «عزیزاله پاک‌نیت» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.
نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.
شهید عزیزاله پاک‌نیت، در سال ۱۳۲۴ در نی‌ریز استان فارس متولد شد.
وی تحصیلات خود را تا مقطع راهنمایی ادامه داد و در سال ۱۳۴۲ وارد آموزشگاه درجه داری ارتش شد.
پس از اخذ درجه گروهبان‌دومی به لشگر ۹۲ اهواز منتقل و به‌عنوان نویسنده و بایگان در دارایی آن قسمت مشغول به انجام وظیفه شد.
این شهید در مهرماه ۱۳۵۰ پس از اخذ مدرک دیپلم، وارد دانشگاه افسری ارتش و سال ۱۳۵۳ با درجه ستوان دومی فارغ‌التحصیل شد.
وی پس از گذراندن دوره مقدماتی پیاده در مرکز آموزش پیاده شیراز، به مرکز آموزش ۰۵ کرمان منتقل شد.
سپس به لشکر ۲۸ سنندج منتقل شد.
شهید عزیزاله پاک‌نیت در تمامی مأموریت‌ها گام‌به‌گام همراه دیگر دلیرمردان لشکر ۲۸ سنندج شرکت می‌کرد و در این راستا در فرمان ۱۴۶ نیروی زمینی ارتش به ۶ ماه ارشدیت تشویق شد.
سرانجام ۱۸ شهریورماه سال ۱۳۵۹، خودروی حامل این شهید بزرگوار در یکی از مأموریت‌ها در محور سنندج – مریوان مورد اصابت موشک آرپی‌جی ۷ گروهک‌های ضدانقلاب قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.