خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

همکاری راهبردی محور دیدار مقامات ازبکستان و روسیه

فارس | بین‌الملل | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 15:30
رئیس‌ جمهور ازبکستان و وزیر صنعت و تجارت روسیه در چارچوب گسترش همکاری‌های همه جانبه، تحکیم شراکت راهبردی بین دو کشور را بررسی کردند.
روسيه،ازبكستان،كشور،تاشكند،تجارت،جمهور،صنعتي،گسترش

رئیس‌ جمهور ازبکستان و وزیر صنعت و تجارت روسیه در چارچوب گسترش همکاری‌های همه جانبه، تحکیم شراکت راهبردی بین دو کشور را بررسی کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس‌ جمهور ازبکستان و «دنیس مانتوراف» وزیر صنعت و تجارت روسیه در شهر «تاشکند» در چارچوب دیداری گسترش بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه، تحکیم شراکت راهبردی بین دو کشور را بررسی کردند.
وزیر صنعت و تجارت روسیه برای حضور در نمایشگاه بین المللی صنعتی «ایناپروم» در شهر «تاشکند» به سر می‌برد.
در این دیدار بر گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در سطوح تجارت و مناطق و اجرای طرح‌های جدید در زمینه‌های مختلف اقتصاد تأکید شد.
تاکید شد که دستیابی به این وظایف باید برای برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه بین المللی صنعتی «ایناپروم» در شهر «تاشکند» کمک کند.
مانتوراف همچنین گزارشاتی را در مورد نتایج اقدامات مشترک مبنی بر اجرایی طرح‌های بزرگ تعاونی با حضور شرکت‌های بزرگ صنعتی و نهادهای بانکی- مالی دو کشور در اختیار رئیس جمهور ازبکستان قرار داد.
روسیه یکی از بزرگ‌ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است.
در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری روسیه فعالیت می‌کنند.
در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.
در روسیه نیز بیش از 560 شرکت سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.
انتهای پیام/ح