خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«گورکن» به مریلند آمریکا رسید/ جایزه کره‌ای‌ها به «نان مقدس»

فارس | برگزیده | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 15:12
مستند «نان مقدس» در حالی جایزه ویژه ششمین جشنواره «اولجو» در کره جنوبی را گرفته است که فیلم سینمایی «گورکن» در بیست و سومین جشنواره‌ فیلم مریلند آمریکا به نمایش درمی‌آید.
فيلم،مريلند،سينمايي،جشنواره،ششمين،سومين،جنوبي،كره،گوركن،جايزه

مستند «نان مقدس» در حالی جایزه ویژه ششمین جشنواره «اولجو» در کره جنوبی را گرفته است که فیلم سینمایی «گورکن» در بیست و سومین جشنواره‌ فیلم مریلند آمریکا به نمایش درمی‌آید.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی و تهیه کنندگی سینا سعیدیان به نمایندگی از سینمای ایران در بخش اصلی «بیست و سومین جشنواره‌ فیلم مریلند آمریکا» رقابت می‌کند.
جشنواره‌ فیلم مریلند که از سال 1999 کار خود را آغاز کرده است، یکی از جشنواره‌های معتبر آمریکای شمالی به شمار می‌آید که هر ساله در بهار در شهر بالتیمور آمریکا برگزار می‌شود.
فیلم سینمایی «گورکن» در بیست سومین حضور بین‌المللی خود در بخش اصلی بیست و سومین دوره‌ از جشنواره مریلند، در کنار آثاری همچون «همه نور، همه جا» و «کریپتوزو» (برگزیده‌ی جشنواره‌های برلین و ساندنس ۲۰۲۱)، «اولین قرار» و «آماده» (منتخب ساندنس ۲۰۲۱)، «جهانِ لیلی تاپلز» و «سویا کوبانا» (برگزیده SXSW ۲۰۲۱)، «لوبیاها» (منتخب برلین ۲۰۲۱ و برگزیده تورنتوی ۲۰۲۰)، «مرد معمولی نیست» (منتخب تورنتوی ۲۰۲۰) و «درختان صلح» (برگزیده سانتا باربارای ۲۰۲۱) به نمایش درمی‌آید.
امسال بیست و سومین جشنواره‌ فیلم مریلند از ۱۹ تا ۲۷ می ۲۰۲۱ برابر با ۲۹ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۰ در دو بخش آثار سینمایی و کوتاه و بصورت ترکیبی از رویدادهای حضوری و مجازی، در شهر بالتیمور ایالت مریلند آمریکا برگزار می‌شود.
«گورکن» روایت زنی به‌نام سوده شریف زادگان با بازی ویشکا آسایش است که درست قبل از ازدواج مجددش دچار یک چالش سخت در زندگی شخصی‌اش می‌شود.
* «نان مقدس» جایزه ویژه ششمین جشنواره «اولجو» در کره جنوبی را گرفت
فیلم مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی، جایزه ویژه هیئت داوران دانش‌آموزی بخش مسابقه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوهستانی «اولجو» در کره جنوبی را گرفت.
این فیلم در جدیدترین و پنجمین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، در بخش رقابتی «سینمای جهان» در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ Ulju در کشور کره جنوبی به نمایش در آمد و توانست جایزه ویژه هیئت داوران دانش‌آموزی این رویداد سینمایی با موضوع فیلم‌های کوهستانی را از آن خود کند.
ششمین دوره جشنواره اولجو با نمایش ۳۰ فیلم از کارگردانان ۱۸ کشور جهان در روزهای ۱۳ تا ۲۲ فروردین ماه جاری (۲ تا ۱۱ آوریل ۲۰۲۱) در ارتفاعات کوه‌های شهر اولجو در کشور کره جنوبی برگزار شد.
انتهای پیام/