روحانی با قیمت خودرو چه کرد؟ +جدول
با گذشت ۸ سال از فعالیت دولت یازدهم نبود یک سازکار مناسب در قیمت گذاری خودرو باعث شده تا این صنعت مدام تحت تأثیر اتفاقات بازار قرار گرفته و افزایش ۸ برابری قیمت ها را تجربه کند.

به گزارش مشرق، "افزایش قیمت خودرو ربطی به تحریمها ندارد و به مدیریت مجموعه برمیگردد، بر این اساس دولت دکتر روحانی از مدیران شایسته در این عرصه استفاده میکند و قیمت خودرو کاهش خواهد یافت." اینها بخش هایی از گفته های نوبخت مشاور اقتصادی رئیس جمهور در روزهای پر التهاب انتخاب برای کسب رأی اعتماد مردمی بود که متأسفانه با پایان دولت روحانی محقق نشده و همچنان در حد وعده باقی مانده است.
بیشتر بخوانید: برنامه تولید ۵۰ هزار دستگاه تارا در سال ۱۴۰۰
البته علاوه بر صحبت های مذکور اعمال خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو، تولید خودروهای متنوع و با کیفیت به همراه رفع مشکلات تولید در این صنعت نیز با تأکیدات بسیاری همراه بود اما با گذشت ۸ سال از فعالیت دولت روحانی همچنان صنعت خودرو از نبود یک سازکار مناسب در قیمت گذاری محصولات رنج می برد و فقط مدیریت قیمت ها در حد شعار باقی مانده است.
نبود یک سازکار مناسب در قیمت گذاری خودرو باعث شده تا این صنعت مدام تحت تأثیر اتفاقات بازار قرار گرفته و مدام با افزایش قیمت مواجهه شود.
امروز نگاهی گذرا به وضعیت قیمت انواع محصولات بازار آنهم در طول ۸ سال اخیر حکایت از آن دارد که مصرف کنندگان همچنان نگران تغییرات قیمتی بوده و بازار نیز به جای کاهش قیمت ها همچنان روند افزایشی قیمت ها را تجربه می کند.
به هر ترتیب با وجود وعده های دهن پرکن روحانی و رأی جمع کن هایش نه تنها قیمت خودرو در این ۸ ساله کاهش پیدا نکرده که بلکه رکوردهای جدیدی را در جهش قیمت خودرو طی سال های گذشته شاهد بوده ایم.
قیمت خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۰ نسبت به پیش از فعالیت دولت روحانی تا بیش از ۸ برابر شده است.
برای مثال پراید ۱۳۲ که در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۱۷ میلیون تومان قیمت داشت در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است.
سمند سورن از حدود ۳۳ میلیون تومان به ۲۴۸ میلیون تومان رسیده و پژو ۴۰۵ نیز که حدود ۲۶ میلیون تومان بوده به ۱۹۰ میلیون تومان رسیده است.