خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

واکنش کاخ سفید به اعلام غنی سازی ۶۰ درصد توسط ایران

مهر | بین‌الملل | سه شنبه، 24 فروردین 1400 - 23:11
سخنگوی کاخ سفید گفت که واشنگتن اعلام ایران در خصوص افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به ۶۰ درصد را جدی می گیرد.
درصد،اعلام،ايران،غني،آغاز،گزارش،هيئت

به گزارش خبرگزاری مهر، کاخ سفید گفت که اعلام ایران برای آغاز غنی سازی ۶۰ درصد را جدی می گیرد.
بر اساس این گزارش، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفت: از اعلام تحریک آمیز ایران برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به ۶۰ درصد نگرانیم اما انتظار تداوم مذاکرات را داریم و اعلام تهران در این خصوص را جدی می گیریم.
گفتنی است که سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به وین سفر کرده است، روز سه شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط ایران خبر داد.
وی همچنین اعلام کرد: هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده کشورمان، جهت برگزاری ادامه مذاکرات با گروه ۱+۴ امروز وارد وین پایتخت اتریش شد.
دیدارها و رایزنی‌ها با اعضای باقی‌مانده برجام از امروز به صورت دو و چندجانبه آغاز شده و در روزهای آتی ادامه می‌یابد.
در این دور از گفتگوها نیز نمایندگانی از سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت نفت و بانک مرکزی در ترکیب هیئت کشورمان حضور دارند.
در همین حال، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد ایران برای انجام غنی سازی ۶۰ درصد را تایید کرده است.