خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استعفای فرمانده پلیس مینیاپولیس در پی کشته شدن یک سیاهپوست

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 24 فروردین 1400 - 22:41
در پی کشته شدن یک سیاهپوست دیگر، فرمانده پلیس مینیاپولیس استعفا کرد.
پليس،شليك،مينياپوليس،رايت،استعفا،وقت،جوان،شهر،آمريكا

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، دو روزپس از کشته شدن یک سیاهپوست دیگر به دست پلیس آمریکا، فرمانده پلیس مینیاپولیس از سمت خود استعفا کرد.
این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک نیز در خبری اعلام کرد افسری که به «داونته رایت» جوان سیاه پوست آمریکایی شلیک کرده بود، استعفا کرده است.
بر اساس این گزارش، پاتر (Potter) افسر ۲۶ ساله در اداره پلیس بروکلین در مینه سوتا که به این جوان سیاه پوست شلیک کرده و وی را کشته بود، امروز سه شنبه از نیرو‌های پلیس استعفا داده است.
پلیس آمریکا عصر یکشنبه در شهر «بروکلین سنتر» که در شمال شهر مینیاپولیس واقع است به سمت یک مرد سیاه‌پوست ۲۰ ساله به نام «داونته رایت» شلیک کرد و او را به قتل رساند.
این اقدام خشونت بار پلیس، اعتراضات گسترده شهروندان آمریکایی به رفتار بی رحمانه پلیس این کشور را به دنبال داشت.
پلیس آمریکا شامگاه یکشنبه برای متفرق کردن معترضان خشمگین به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کرد و تا ساعت ۶ صبح به وقت محلی (۱۱ به وقت گرینویچ) این روند ادامه داشت.
این خبر در شرایطی اعلام شده که تنش‌ها در شهر مینیاپولیس که قصد دارد یک افسر پلیس سفیدپوست را به اتهام قتل «جورج فلوید» در سال گذشته محاکمه کند، در اوج خود قرار دارد.
صد‌ها تظاهرات‌کننده بامداد دوشنبه (به وقت محلی) مقابل دفتر مرکزی پلیس بروکلین‌سنتر تجمع کرده و نام «داونته رایت» را فریاد زدند.
معترضان در واشنگتن دی سی نیز فریاد می‌زدند وقتی فرق اسلحه با شوک دهنده را نمی‌دانی چرا پلیس شدی؟
خبرگزاری رویترز گزارش داده شلیک گاز اشک‌آور از سوی پلیس به تشدید تنش‌ها منجر شد و تظاهرات‌کنندگان اقدام به پرتاب سنگ به سوی خودروی پلیس کردند.
انتهای پیام/