خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 29 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم بازنگری در نظام تربیتی آموزش و پرورش

مهر | دین و اندیشه، استان‌ها | شنبه، 21 فروردین 1400 - 11:42
قم- مدیر گروه تبلیغی صبح با بیان اینکه خروجی آموزش و پرورش ما با انسان مطلوب از دیدگاه اسلام، فاصله دارد، گفت: باید در نظام تربیتی خود، بازنگری کنیم.
تبليغ،طلاب،تبليغي،پرورش،آموزش،مدارس،متصل،تربيتي،متأسفانه،عملياتي

حجت‌الاسلام محسن نیک زاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت تبلیغ طلاب در آموزش و پرورش گفت: ما شاهد افت شدیدی در تبلیغ مدارس هستیم و گروه‌های تبلیغی کم و تعطیل شده‌اند؛ هر چند ممکن است مسئولین در کاغذ، افزایش نموداری ببینند ولی این افت‌ها و تعطیلی‌ها در گزارش‌ها لحاظ نمی‌شود.
مدیر گروه تبلیغی صبح به کمبود بودجه، فرسودگی و خسته شدن بدنه تبلیغی اشاره کرد و گفت: در تبلیغ مدارس، نیروی جدیدی تزریق نشده است و بیماری کرونا نیز یکی دیگر از عوامل افت تبلیغ طلاب در مدارس است.
دبیر مجمع تخصصی دانش آموزی «تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب» افزود: نیروی تبلیغی خودش را در شیوه تبلیغ، بروز می‌کند و شیوه‌های کنونی برای تبلیغ جوابگو هست؛ هر چند به‌روزرسانی شیوه‌های تربیتی و نظامات عملیاتی نیز لازم است تا تبلیغ، کارآمدتر و رشد کیفی بیشتری داشته باشد.
وی ورود طلاب به تمام ساحت‌های آموزش و پرورش لازم دانست و افزود: ما در جزئی‌ترین تا کلان‌ترین بخش‌های آموزش و پرورش، نیاز به حضور طلاب داریم ولی متأسفانه در بعضی از این ساحت‌ها، به متفکرین و مبلغین حوزوی مجالی داده نمی‌شود لذا لازم است که نهادها و ارگان‌های بالادستی، بحث آموزش و پرورش دانش‌آموزان را از اولویت‌های خود بدانند و درباره ورود طلاب به تمام ساحت‌ها راهکاری پیدا کنند.
حجت‌الاسلام نیکزاد یکی از اصلی ترین مشکلات تبلیغ مدارس را عدم ارتباط حلقه‌های مؤثر تبلیغ دانست و گفت: متأسفانه حلقه فکری و حلقه اجرایی و عملیاتی به همدیگر متصل نیستند و حوزه وظیفه دارد که این حلقه‌ها را به هم متصل کند.
مدیر گروه تبلیغی صبح با بیان اینکه حوزه باید متولی اصلی اتصال حلقه‌های تبلیغی به یکدیگر باشد، افزود: بعضی از گروه‌ها، آفت ها و آسیب‌های اجرا را می‌دانند و بعضی دیگر در مقام اندیشه سازی، نظام‌های تربیتی را طراحی می‌کنند پس لازم است این گروه‌های فکری و اجرایی به یکدیگر متصل شوند تا با هم اندیشی بتوانند مشکلات را حل کنند.
وی افزود: ما نباید به سیستم آموزشی غرب، متکی باشیم و خروجی آموزش و پرورش ما بعد از ۱۲ سال، نباید انسانی شیفته قدرت و ثروت باشد ولی متأسفانه دانش آموزانِ فارغ التحصیل از آموزش و پرورش، غالباً به دنبال ثروت و منافع شخصی هستند و با انسان مطلوب از دیدگاه اسلام فاصله دارند پس باید در نظام تربیتی خود، بازنگری کنیم.