خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تهدید کمبود تخت بیمارستانی در قزوین طی هفته آینده

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 17 فروردین 1400 - 15:43
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا کلیه عمل‌های غیر اورژانسی بیمارستان‌های استان را کنسل کردیم و تنها یک هفته فرصت داریم که زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم، اگر این زنجیره قطع نشود تخت‌های بیمارستانی سرریز می‌شود و نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.
كرونا،قزوين،استان،مقابله،هفته،توجه،اكسيژن،زنجيره،قطع،ستاد،كپ ...

ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا کلیه عمل‌های غیر اورژانسی بیمارستان‌های استان را کنسل کردیم و تنها یک هفته فرصت داریم که زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم، اگر این زنجیره قطع نشود تخت‌های بیمارستانی سرریز می‌شود و نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.
منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که امروز ۱۷ فروردین در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: وضعیت استان قزوین در شرایط مناسبی نیست علی‌رغم اینکه محدودیت‌های زیادی ایجاد کردیم اما شرایط به‌گونه‌ای است که مدیریت شیوع کرونا سخت است.
وی افزود: اگر روند ابتلا به کرونا همچنان ادامه داشته باشد طی هفته آینده تخت‌های بیمارستانی ما صد در صد پر می‌شود، درحالی‌که برخی از بیماران نیز در منزل درمان می‌شوند اما شتاب کرونا به‌قدری زیاد است که اگر کنترل نشود ظرف هفته آینده تخت خالی برای پذیرش بیماران کرونایی نخواهیم داشت.
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا کلیه عمل‌های غیر اورژانسی بیمارستان‌های استان را کنسل کردیم و تنها یک هفته فرصت داریم که زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم، اگر این زنجیره قطع نشود تخت‌های بیمارستانی سرریز می‌شود و نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.
وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با کمبود اکسیژن مواجهه خواهیم شد درواقع با توجه به رشد تصاعدی بیماران کرونایی اگر کنترل نشود دستگاه‌های اکسیژن ساز دیگر پاسخگو نخواهد بود، مردم باید درک کنند که شرایط سخت است و جز با رعایت قطع زنجیره انتقال راه دیگری نداریم.
حبیبی بیان کرد: اگر ظرف یک هفته آینده کاهش ابتلا به کرونا را نداشته باشیم، در قزوین شاهد مرگ دورقمی ناشی از کرونا خواهیم بود، آمار نسبت به‌روزهای قبل رشد تصاعدی داشته و مراجعات سرپایی چند برابر شده است به‌طوری‌که در مرکز شهید بلندیان برای افرادی که جهت تست کرونا مراجعه کردند صف تشکیل‌شده است.
وی یادآور شد: کرونا بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد و چاره‌ای نداریم جز اینکه مصوبات را با قوت بیشتری اجرایی کنیم، از طرفی باید توجه کنیم که واکسن به‌اندازه کافی موجود نیست و تنها راه پیشگیری اجرای محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین خاطرنشان کرد: کپسول‌های اکسیژن جهت درمان در منزل نیز باید تأمین شود، قبل از سال جدید تعدادی کپسول تأمین شد اما با توجه به روند افزایشی ابتلا در شرایط کنونی این میزان کپسول کفایت نمی‌کند، بنابراین سازمان صنعت و معدن، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی و شهر صنعتی البرز باید به‌صورت مشترک ۳۰۰ کپسول اکسیژن تهیه و به‌صورت امانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار دهند تا درمان در منزل انجام شود، همچنین سازمان صنعت و معدن باید یکی از مراکز تولید اکسیژن را هماهنگ کند که فعالیت شبانه‌روزی داشته باشد چراکه ما در طول شب نیز نیاز به کپسول اکسیژن‌ داریم.
وی یادآور شد: طرح شهید سلیمانی نیز باید با توجه به وضعیت موجود ساماندهی و نوسازی شود، به نظر می‌رسد نوع کار باید نسبت به گذشته متفاوت شود چراکه سرعت انتقال بالا رفته است و شیوه مقابله با آن نیز باید تغییر پیدا کند، دستگاه‌های که به مردم خدمت ارائه می‌دهند نیز باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی انجام دهند که از تشکیل هرگونه صف جلوگیری کنند و ارائه هرگونه خدماتی که ایجاد صف کند ممنوع است.
حبیبی تأکید کرد: کنترل ترددهای شبانه در اوایل اجرا اثرگذاری خوبی داشت اما هم‌اکنون مردم گویا دیگر از کرونا نمی‌ترسند و برایشان عادی شده است چون دیگر رعایت نمی‌کنند، در خیابان‌های اصلی شهر قزوین ازجمله امام خمینی، سپه، شهید بابایی و خیام باید علاوه بر دوربین‌ها، عوامل راهنمایی و رانندگی به‌صورت فیزیکی نیز حضور پیدا کنند و تردد شبانه را ثبت تخلف کنند.
وی اظهار کرد: تالارهای پذیرایی نیز تعداد مشخصی تعیین‌شده است که قبل از ماه رمضان خدمات ارائه بدهند، رستوران‌ها، فست‌فودها و کافی‌شاپ‌ها نیز باید به‌صورت بیرون بر خدمات ارائه بدهند.
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین خاطرنشان کرد: در خصوص کاهش فعالیت دستگاه‌های اداری و دولتی نیز هفته آینده تصمیم‌گیری خواهیم کرد، زمانی که به کارمندان دورکاری می‌دهیم برخی از آن‌ها یا به مسافرت می‌روند یا در مراکز خرید مشاهده می‌شوند به همین دلیل در خصوص دورکاری کارکنان اطلاع‌رسانی می‌شود.
انتهای پیام