خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کشف ۶۵ شی اصلی و جعلی تاریخی در خراسان شمالی طی سال گذشته

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 17 فروردین 1400 - 15:43
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته، ۲۳هزار و ۲۰۰ مورد گشت نظارت و کنترل آثار و بناهای تاریخی استان از سوی مأموران این یگان انجام شد.
تاريخي،آثار،استان،گشت،خراسان،شمالي،يگان

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته، ۲۳هزار و ۲۰۰ مورد گشت نظارت و کنترل آثار و بناهای تاریخی استان از سوی مأموران این یگان انجام شد.
سرهنگ حسین اصغر قنبرزاده اظهار کرد: در جریان این گشت زنی‌ها، حفاری‌های غیرمجاز، تخریب، ساخت‌وساز و تجاوز به حریم آثار تاریخی استان موردبررسی قرار می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی عنوان کرد: در سال گذشته با اقدامات انجام‌شده، ۶۵ مورد اشیاء اصلی و جعلی و ۱۳ مورد نیز فعالیت‌های غیرمجاز در رابطه با دستگاه فلزیاب کشف و پیگیری قضایی شد.
وی افزود: در راستای انجام وظایف قانونی و حفاظت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گشت زنی و بازدید مستمر از سوی مأموران یگان حفاظت استان انجام می‌شود.
قنبرزاده خاطرنشان کرد: این گشت زنی‌ها در ایام نوروز نیز به‌صورت ۲۴ ساعته ادامه داشت و تخلفات مربوطه در حریم آثار تاریخی استان کشف و پیگیری شد.
۷۴۳ اثر از استان خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که این تعداد آثار شامل ۵۲۳ اثر تاریخی، ۵۴ اثر طبیعی و ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۵ اثر منقول تاریخی است، همچنین ۳۲ پرونده ناملموس هم با مشارکت خراسان شمالی در حیطه خراسان ثبت شده است.
انتهای پیام