خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

قانونگذار عراقی: آمریکا می‌خواهد اوضاع عراق همچنان بی‌ثبات باقی بماند

فارس | بین‌الملل | سه شنبه، 17 فروردین 1400 - 15:15
عضو مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون «سائرون» تأکید کرد که آمریکا خواهان پایان دادن به درد و رنج ملت عراق در تمامی بخش‌ها نیست.
عراق،آمريكا،عضو،دولت،كشور،راهبردي،پارلمان،اتخاذ،امنيتي،تأكيد ...

عضو مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون «سائرون» تأکید کرد که آمریکا خواهان پایان دادن به درد و رنج ملت عراق در تمامی بخش‌ها نیست.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض المسعودی» عضو مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون سائرون گفت که دیدگاه آمریکا درباره عراق پس از برگزاری انتخابات زودهنگام این کشور مشخص خواهد شد.
المسعودی در مصاحبه با خبرگزاری ملی عراق (نینا) تصریح کرد که آمریکا می‌خواهد اوضاع عراق همچنان متشنج و بی‌ثبات باقی بماند و به دنبال دستیابی به تصمیماتی در میز گفت‌وگوها با دولت عراق یا پایان دادن به درد و رنج ملت این کشور نیست.
او افزود که تمایل آمریکا برای اتخاذ تصمیمات ویژه درباره عراق در سطح سیاسی، امنیتی و اقتصادی هرگز تا پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام و تشکیل دولت جدید عراق، روشن نخواهد بود.
این عضو پارلمان عراق تأکید کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ماه دسامبر یا اوایل سال آینده از طریق نهادهای سیاسی، نظامی و امنیتی خود دیدگاه‌های دولت آتی عراق را مورد بررسی قرار داده و موضعی درباره عراق اتخاذ خواهد کرد.
پیشتر «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفته بود که دور جدید گفت‌وگوهای راهبردی بغداد-واشنگتن روز چهارشنبه هفتم ماه جاری میلادی (۱۸ فروردین) ازسر گرفته می‌شود.
وی گفته بود که دور جدید گفت‌وگوها شامل محورهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی خواهد بود.
گفت‌وگوهای راهبردی بغداد- واشنگتن ژوئن ۲۰۲۰ به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و دو طرف بر اهمیت روابط راهبردی و تلاش برای اتخاذ تصمیمات مناسب در راستای تأمین منافع دو کشور و تحقق امنیت و ثبات منطقه تأکید کردند.
آمریکا دی ماه سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند.
پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.
انتهای پیام/م