خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فروش مرغ با قیمت بالا ممنوع است

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 17 فروردین 1400 - 15:06
ساری- دادستان ساری به گرانفروشان کالاهای اساسی از جمله مرغ هشدار داد و گفت: فروش مرغ با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، ممنوع است.
مرغ،برخورد،صنفي،واحدهاي،نظارت،قيمت،ابلاغي

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمی ظهر سه شنبه در جمع مسئولان با هشدار نسبت به گرانفروشان و متولیان نظارت بر قیمت کالاهای اساسی اظهار داشت: فروش مرغ با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب ابلاغی ممنوع می‌باشد و واحدهای صنفی به هیچ عنوان حق فروش بالاتر از قیمت مصوب را ندارند.
کریمی افزود: شهروندان گرامی در صورت برخورد با گرانفروشی از سوی واحدهای صنفی و فروشگاه‌های مرغ، گزارش و شکایت خود را از طریق سامانه ۱۲۴ برای برخورد قانونی اعلام و پیگیری کنند، در صورت عدم برخورد قانونی با تخلفات، مراتب را به دادستان شهرستان خود اطلاع دهند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران همچنین تاکید کرد: صرفنظر از سازمان تعزیرات حکومتی با عنایت به اینکه مرغ جز و کالاهای اساسی و ضروری شهروندان بوده و با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان، کنترل و نظارت برعرضه و توزیع مرغ به عنوان حقوق عامه در دستور کار کلیه دادستان‌ها قرار گرفته است.
وی گفت: علاوه بر برخورد با واحدهای صنفی متخلف، در صورت احراز ترک فعل و عدم نظارت از سوی مدیران متولی؛ برای ایشان نیز پرونده قضائی حسب دستورالعمل ابلاغی ریاست قوه قضائیه تشکیل خواهد شد.