خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم توجه جدی به نماز در قالب اجرای طرح تحول بنیادین در مدارس

مهر | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 17 فروردین 1400 - 15:01
یزدـ وزیر آموزش و پرورش بر لزوم توجه جدی به نماز در مدارس تاکید کرد و گفت: این مهم در طرح تحول بنیادین نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
نماز،دانش،فرهنگ،تمدن،پرورش،تاكيد،آموزش،متدين،ميرزايي

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی، ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز دانش آموزی در یزد با تاکید بر اینکه نماز با همه شئون زندگی پیوند عمیق دارد، اظهار داشت: ذکر، انسان را از غفلت دور می کند و برای غافل نشدن باید اهل ذکر باشیم و حقیقت نماز نیز بر همین اساس است.
وی عنوان کرد: یکی از واقعیات قابل مشاهده در جامعه بشری تفاوت بین فرهنگ ها و تمدن ها و اخلاق ها است و برای رمزگشایی از این تفاوتها باید دید که چگونه تمدن و اخلاق شکل گرفته و فرهنگ آن متولد شده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انسان با یادگیری آگاه می شود و این امر به مدد معلم صورت می‌گیرد.
حاجی میرزایی با بیان اینکه در قرآن کریم آیات متعددی در مورد دیدن، شنیدن، تعقل و اندیشیدن وجود دارد، عنوان کرد: برای اینکه فرهنگ و تمدن غنی‌تر و شایسته تری داشته باشیم، دارالشفاء اصلی نماز است و حقیقت نماز معراج مومن و اوج گرفتن تمام قابلیت‌ها است.
وی، معلمان را عمود خیمه تعلیم و تربیت دانست و گفت: معلم دلسوز، متدین و متعهد، دانش آموزان متدین و متعهد تربیت می کند و فرهنگ دینی در این دانش آموزان متبلور می شود.
وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در مدارس تاکید کرد و گفت: این مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
به گزارش مهر، در این مراسم از فعالان این دوره اجلاسیه تجلیل شد.
در مجموع 120 دانش آموز یزدی برگزیده اجلاس نماز در رشته های مختلف بودند که به نمایندگی از آنها از چهار دانش آموز تجلیل شد.