خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کشاورزی ظرفیت اصلی تحقق شعار سال در کردستان است

ایسنا | سیاسی، استان‌ها | سه شنبه، 17 فروردین 1400 - 15:00
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، کشاورزی را ظرفیت اصلی تحقق شعار سال در استان دانست و گفت: با توجه به اینکه کردستان از استان های پر بارش کشور است اما کشاورزی ما بیشتر به صورت دیمی انجام می شود، لذا باید بتوانیم با پرداخت تسهیلات و تخصیص آب مناسب به کشاورزان استان زمینه توسعه کشاورزی در کردستان را متحول کرده و زمینه اشتغال در این زمینه را بیشتر فراهم کرد.
استان،توليد،كشاورزي،زمينه،شعار،كردستان،تحقق،تسهيلات،بانه،سقز ...

ایسنا/کردستان نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، کشاورزی را ظرفیت اصلی تحقق شعار سال در استان دانست و گفت: با توجه به اینکه کردستان از استان های پر بارش کشور است اما کشاورزی ما بیشتر به صورت دیمی انجام می شود، لذا باید بتوانیم با پرداخت تسهیلات و تخصیص آب مناسب به کشاورزان استان زمینه توسعه کشاورزی در کردستان را متحول کرده و زمینه اشتغال در این زمینه را بیشتر فراهم کرد.
بهزاد رحیمی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با تحقق شعار سال اظهار کرد: مقام معظم رهبری با توجه به شرایط اقتصادی کشور امسال نیز همچون سال های گذشته شعار اقتصای را برای چندمین سال پیاپی انتخاب کردند.
وی افزود: مشکلات ما در زمینه اقتصادی علاوه بر تحریم ها بیشتر مربوط به موانعی است که توسط مدیران و دستگاه های اجرایی تراشیده می شود.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، عدم پشتیبانی از کسانی که علاقه مند به عرصه تولید و اشتغال هستند را حلقه گمشده اقتصاد ذکر و عنوان کرد: تا کنون به این مسئله که مطالبه ای به حق بوده توجه خاصی نشده است.
وی با اشاره به اینکه امسال باید از تمامی ظرفیت ها برای تحقق شعار سال بهره گرفته شود ادامه داد: در کل کشور یکسری موانع قانونی بر سر راه تولید وجود دارد که کردستان هم از آن مستثنی نیست و حتی در برخی موارد دچار سختگیری های بیشتر بوده و لذا نیازمند تسهیلگری در برخی از مجوزهای کسب و کار است.
به گفته رحیمی، تولیدکنندگان نیازمند حمایت قانونی هستند و یکسری قوانین موازی و مزاحم وجود دارد که باید از آن ها صرفه نظر و آسان کاری شود؛ تحقق این امر قدم بزرگی در راستای اجرای شعار سال است.
وی عدم دسترسی به تسهیلات بانکی را از مشکلات اساسی تولیدکنندگان استان کردستان دانست و افزود: بانک ها باید سازوکار تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان و مشتری های خود را هم به صورت رقمی و ریالی فراهم کنند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: همچنین موانعی که بعضا در ضمانت و پشتوانه وام ها وجود دارد بسیار سختگیرانه است که می توان با حذف بروکراسی اداری و برخی مدارک و مستندات راحت تر این تسهیلات و منابع مالی را به تولید کنندگان تزریق کرد.
رحیمی ادامه داد: سختگیری های مالیاتی نیز یکی دیگر از موانع تولید در سطح استان است؛ تولید کنندگان ما به کار علاقه مند هستند و بسیاری از آن ها زمانی وارد کننده بوده اند که امروز علاقه مند به تولید هستند، اما با موانع بانکی زیاد و دست و پاگیری در حوزه واگذاری زمین، منابع کشاورزی و منابع طبیعی روبرو هستند که کار را سخت پیش می برد.
وی عنوان کرد: تلاش مدیران، آسان کاری کمیته ها و کارگروه هایی که در این زمینه تشکیل می شود و تغییر دیدگاه مدیران را عواملی موثر در فراهم کردن آسان کاری بیشتر برای تولیدکنندگان ذکر کرد.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، کشاورزی را ظرفیت اصلی تحقق شعار سال در استان دانست و گفت: با توجه به اینکه کردستان از استان های پر بارش کشور است اما کشاورزی ما بیشتر به صورت دیمی انجام می شود، لذا باید بتوانیم با پرداخت تسهیلات و تخصیص آب مناسب به کشاورزان استان زمینه توسعه کشاورزی در کردستان را متحول کرده و زمینه اشتغال در این زمینه را بیشتر فراهم کرد.
وی بیان کرد: رونق کشاورزی در استان، نیازمند صنایع تبدیلی با برنامه ریزی اهداف درست است، قطعا زمانی که کشاورزان و سرمایه گذاران ما به تولید بیشتر و اضافی تشویق می شوند نباید این تولید به صورت فله ای به فروش برسد و هیچ ارزش افزوده ای در استان ایجاد نشودف بلکه باید با استفاده از راه اندازی صنایع تبدیلی به محصولات کشاوری ارزش افزوده بدهیم و درآمد افراد را بیشتر کنیم.
رحیمی خاطرنشان کرد: در حوزه معادن نیز در سطح استان پتانسیل های بسیار زیادی وجود دارد که باید با بهره مندی از صنایع تبدیلی در حوزه معادن همچون کارخانه ذوب آهن و فرآوری های پیشرفته جهشی در استان ایجاد کرده و تولید را افزایش دهیم.
وی در پایان یادآور شد: سازوکارهای لازم از جمله دسترسی مناسب کشاورزان و باغدارن به جاده های مناسب بین روستایی و شهری باید از اولویت های 1400 برای تحقق شعار سال در کردستان باشد.
انتهای پیام