توسعه خدمات پستی مبتنی بر فناوری اطلاعات در زنجان
سرپرست ادارهکل پست استان زنجان گفت: خدمات پستی و تجارت الکترونیک مبتنی بر زیرساختهای فناوری اطلاعات توسعه مییابد.

ایسنا/زنجان سرپرست ادارهکل پست استان زنجان گفت: خدمات پستی و تجارت الکترونیک مبتنی بر زیرساختهای فناوری اطلاعات توسعه مییابد.
جواد رسولی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت پست طرح «ستاپ» یعنی سکوی تجارت الکترونیک پست را در دستور کار قرار داده است و بستری را برای کسب و کارهای اینترنتی و فعالیت شرکتهای استارتاپی فراهم کرده و زنجیره ارزش را ارتقا داده که سهم قابل توجهی در پشتیبانی از تولید دارد.
وی توسعه خدمات پستی مبتنی بر فناوری اطلاعات را از اهداف مهم این ادارهکل دانست و گفت: دنیای امروز به سرعت در حال پیشرفت در بستر فناوری اطلاعات و ابزارهای الکترونیکی است و موفقیت در حوزه تجاری نیز به استفاده از روشهای نوین و دانش تجارت الکترونیک بستگی دارد.
سرپرست ادارهکل پست استان زنجان، به راهاندازی بازارهای الکترونیک اشاره کرد و افزود: این سامانه فرآیند خرید را کوتاه و امکان ارائه نمودار فروش ماهانه، گزارش پرفروشترین محصولات، سامانه پیامکی، امکان جستوجو در سفارشات، مشاهده پروفایل فروشگاه و امکان بارگذاری مهر فروشگاه برای ثبت در فاکتور را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: در سرویس بازار الکترونیک شرکت پست، فروشندگان، تولیدکنندگان و عرضهکنندگان کالا و خدمات با بهرهگیری از بستر الکترونیکی و مجازی که شرکت پست در اختیار آنان قرار میدهد، از سه طریق ارائه غرفه مجازی، ارائه خرید لینکی و ارائه وبسرویس میتوانند نسبت به عرضه و فروش محصولات خود به صورت مجازی و اینترنتی بپردازند.
این مسئول، افزایش سرعت بارگذاری صفحات، ارائه محصولات در طبقهبندیهای متنوع با مدیریت متمرکز، امکان مشاهده کالاهای دارای تخفیف در جشنوارههای فروش، امکان جستوجوی پیشرفته کالاها بر اساس رسته کالا، فروشگاه ارائهدهنده کالا، برند کالا، رنج قیمت و استان و نیز نمایش اطلاعات مربوط به سفارشات در قالب بارکد دو بعدی را از دیگر ویژگیهای این سامانه عنوان کرد.
رسولی با اشاره به اینکه تاکنون قرارداد ۳۰ فروشگاه اینترنتی برای فعالیت در این پلتفرم منعقد شده است، خاطرنشان کرد: طبق برنامهریزیهای انجام شده تعداد فروشگاههای اینترنتی همکار با پست به ۱۰۰ مورد افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام