خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 23 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استفاده از فناوری نوین برای تحصیل دانش‌آموزان در کرونا/ انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش

فارس | برگزیده | سه شنبه، 10 فروردین 1400 - 00:53
وزیر آموزش و پرورش در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش به تشریح فعالیت های وزارت آموزش و پرورش در تاسیس شبکه «شاد» و استفاده از فناوری‌های نوین در دوران کرونا، ایجاد دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش، تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان و انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش، پرداخت.
آموزش،كودكان،نوجوانان،پرورش،پيگيري،رسمي،اسلامي،ايران،كرونا،ش ...

وزیر آموزش و پرورش در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش به تشریح فعالیت های وزارت آموزش و پرورش در تاسیس شبکه «شاد» و استفاده از فناوری‌های نوین در دوران کرونا، ایجاد دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش، تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان و انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش، پرداخت.
به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش، اظهار کرد: جهموری اسلامی ایران، آموزش را حق بنیادی همه کودکان و نوجوانان می‌داند، لذا تمام برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها را در جهت تأمین منابع و تضمین دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش سازمان دهی می‌کند.
در این راستا، زمینه دستیابی بیش از 99 درصد از کودکان به آموزش ابتدایی فراهم شده است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قبل از شیوع بیماری کووید 19، از طرق مختلفی مثل تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان، مبادی خروج آنان از چرخه آموزش رسمی را مسدود کرده و از آنان برای ماندگاری در فرایند آموزش، حمایت کرده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سال گذشته در دنیا گفت: در زیست بوم جدید ناشی از شیوع کووید 19، نیز اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای همه کودکان و نوجوانان به طور خاص برای کودکان در معرض آسیب، برنامه‌ریزی و عملیاتی کرده است که از آن جمله می‌توان به ایجاد و راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی و پخش روزانه برنامه‌های آموزشی برای تمامی پایه‌های تحصیلی و همه دانش‌آموزان، در تمام نقاط کشور اشاره کرد.
حاجی میرزایی افزود: از سوی دیگر به منظور حفظ انگیزه و علاقه‌مندی کودکان به ادامه تحصیل، آموزش و برقراری ارتباط دوسویه یا چند سویه دانش‌آموزان با تسهیلگران آموزش و معلمان، اقدام به تأسیس پلتفرم آموزشی اختصاصی و تعاملی(شاد) برای تمام دانش‌آموزان کرده که بیش از 85 درصد فراگیران دانش‌آموز و تمام معلمان، مدیران و خانواده های دانش‌آموزان به آن دسترسی دارند و از آن استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در دستیابی همه کودکان به آموزش در دوران کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران، برای کودکانی که به هر دلیل امکان استفاده از فناوری‌های نوین و آموزش الکترونیکی ندارند، اقدام به تولید بسته‌های یادگیری و درسنامه‌های مناسب کرده و از طریق ایجاد و توسعه مشارکت بین بخشی سازمان یافته با مشارکت همه نهاد های حمایتی، تلاش می‌کند کودکان خارج از آموزش رسمی را شناسایی و با حمایت‌های خاص، آنان را در چرخه آموزش رسمی قرار دهد؛ این مشارکت به صورت یکسان، کودکان به حاشیه رانده شده، اتباع و پناهجویان خارجی را در بر می‌گیرد و سالانه بیش از 550 هزار کودک اتباع خارجی از حدود 30 کشور همانند دانش‌آموزان ایرانی از آموزش های رسمی برخوردار می شوند.
انتهای پیام/