خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 15 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تعیین تکلیف ۳۰ هزار معلم/ تشریح تحول در دستگاه تعلیم و تربیت توسط وزیر آموزش و پرورش

باشگاه خبرنگاران | استان‌ها | دوشنبه، 18 اسفند 1399 - 18:55
وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول در آموزش و پرورش، با ارتقاء صلاحیت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی محقق می‌شود.
آموزش،پرورش،تحول،كرونا،جهش،معلم،كيفيت،توجه،فرهنگيان،فاز،مدير ...

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی امروز در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی که در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، اظهار کرد: هیچ نهادی بالقوه‌تر از آموزش و پرورش نیست.
او دستگاه تعلیم و تربیت را رکن اصلی آموزش کشور دانست و خاطرنشان کرد: اهداف نظام و آرمان امام (ره) و انقلاب در این نهاد به انجام می‌رسد.
وزیر آموزش و پرورش با مطرح کردن این سوال که «توجه کنیم مأموریت اصلی ما چیست؟»، بیان کرد: باید گفتمان خود را معطوف به مسائل مهم آموزش و پرورش کنیم.
حاجی‌میرزایی تحول در آموزش و پرورش را مشروط بر تحول نیروی انسانی دانست و افزود: باید بر توان و ظرفیت خود اتکا کنیم و از همه توانایی‌های خود، حداکثر بهره را ببریم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحران کرونا در امر آموزش، یادآور شد: این پیشامد، توجه مردم به آموزش و پرورش و تلاش‌های معلمان و فرهنگیان را بیشتر و شفاف‌تر کرده است.
او تصریح کرد: کرونا یک جهش را رقم زد و ما باید راهبران این جهش باشیم.
حاجی میرزایی تغییر و تحول با کیفیت را وابسته به معلم دانست و گفت: تحول در آموزش و پرورش، تنها با ارتقاء صلاحیت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی، محقق می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۳ هزار و ۷۰۰ معلم در سه مرحله ساماندهی و تعیین تکلیف شده‌اند، گفت: ۳۰ هزار معلم باقیمانده نیز ابتدای سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند.
معطوف شدن توجه خانواده‌ها به رسالت ما بعد از کرونا
او تحول در آموزش و پرورش را مشروط بر تحول نیروی انسانی سیستم عنوان کرد و گفت: باید بر توان و پتانسیل خود اتکا کنیم و از همه توانایی‌های خود حداکثر بهره را ببریم.
مقام عالی وزارت با اشاره به بحران کرونا که در امر آموزش ایجاد کرده، یادآور شد: این پیشامد توجه مردم به آموزش و پرورش و تلاش‌های معلمان و فرهنگیان را شفاف‌تر کرده است.
او تصریح کرد: کرونا یک جهش را رقم زد و ما باید راهبران این جهش باشیم.
حاجی میرزایی تغییر و تحول با کیفیت را منوط به معلم با کیفیت دانست و گفت: باید نوع نگرش به مسائل تغییر یابد و انعطاف داشتن در مسیر راه مهم است.
نظارت فرآیندی بر آموزش غیرحضوری داریم
جعفر پاشایی نیز در این اجلاس گفت: به همت مدیران نواحی و مناطق توانستیم در زیست بوم جدید شرایط عملکرد خوبی داشته باشیم به طوری که کسب رتبه اول در جذب پیش دبستانی، رتبه دوم نانو، پیشتاز در تولید محتوا و اجرای طرح آجر به آجر به یاری مدیران امکان پذیر شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: نظارت فرآیندی بر آموزش غیرحضوری (سنجشگران کیفیت آموزش مجازی) در فاز اول انجام پذیرفته و فاز دوم در حال انجام و فاز سوم نیزدر آینده انجام خواهد گرفت.
انتهای پیام/