خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انصارالله یمن با طرف آمریکایی هیچ دیدار مستقیمی نداشته است

مهر | بین‌الملل | دوشنبه، 18 اسفند 1399 - 04:30
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به اخباری مبنی بر دیدار نمایندگان این جببش با طرف آمریکایی در مسقط عمان تأکید کرد که هیچ دیدار مستقیمی میان دوطرف صورت نگرفته است.
ديدار،يمن،جنگ،اشاره،دولت،مسؤولان،عمان

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد البخیتی» در گفتگو با شبکه المیادین در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر دیدار نمایندگان جنبش انصارالله یمن با نمایندگان آمریکا در پایتخت عمان تأکید کرد که این دیدار مستقیم نبوده بلکه از طریق طرف ثالث و با میانجی‌گری طرف عمانی انجام گرفته است.
وی فضای این دیدار را به دلیل پافشاری آمریکایی‌ها بر پایان یافتن یکطرفه جنگ منفی ارزیابی کرد، درخواستی که انصارالله از پذیرش آن سرباز زد.
البخیتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توانمندی ارتش یمن در ساخت انواع جنگ افزار و بومی سازی تسلیحات اشاره کرد و گفت: «ما قادر به ساخت انواع سلاح‌ها از تفنگ گرفته تا پهپاد هستیم».
این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله به آخرین تحولات استان مأرب اشاره کرد و آن را در روند جنگ و درگیری‌های میدانی تعیین کننده دانست.
این در حالی است که هفته گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که مقامات آمریکایی و مسؤولان دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله در شهر مسقط عمان با یکدیگر دیدار کرده‌اند.
طبق این گزارش، مسؤولان آمریکایی از مقام‌های دولت صنعا خواسته‌اند تا عملیات آزادسازی مأرب را متوقف و دولت نجات ملی نیز با عربستان گفت و گو کند.