خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برگزاری ۸۵۰ گفتمان دینی در فضای مجازی

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 18 اسفند 1399 - 01:30
معاون آموزش و پرورش لرستان گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی با حضور متخصصین و همکاری بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، تاکنون در بستر ‌فضای مجازی بیش از ۸۵۰ گفتمان دینی را برای دانش‌آموزان، مربیان، اولیا و مدیران برگزار کردیم. ‌
پرورش،آموزش،ديني،حضور،قرآن،تصريح،مومني،مجازي،لرستان

ایسنا/لرستان معاون آموزش و پرورش لرستان گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی با حضور متخصصین و همکاری بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، تاکنون در بستر ‌فضای مجازی بیش از ۸۵۰ گفتمان دینی را برای دانش‌آموزان، مربیان، اولیا و مدیران برگزار کردیم.

حجت‌اله مومنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای هرکدام از ساحت‌های سند بنیادین آموزش و پرورش اهداف کلانی ترسیم شده که قاعدتاً ما برای رسیدن به این اهداف باید زمینه‌هایی را در مدرسه ایجاد کنیم که دانش‌آموزان به آن برسند.
وی ادامه داد: اولین ساحت مورد بحث در این سند تعلیم و تربیت ‌اعتقادی، عبادی و اخلاقی بود که هدف غایی آن این است که ما دانش‌آموزان را از طریق ارتقا بُعد معنوی و ارتباط ‌به ذات هستی، تقید به احکام اسلام و دین و دعوت سایرین به احکام دینی و حضور مؤثر دین در اخلاق و رفتار ‌دانش‌آموزان هستیم.

مومنی تصریح کرد: ما در مدارس فعالیت‌های متنوعی ازجمله برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز با رشته‌های مختلف داریم که در حال ‌حاضر ۱۳۰ هزار دانش‌آموز ما در سراسر استان در مسابقات قرآنی شرکت کردند.

معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به حضور بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز در طرح حفظ جز ۳۰ قرآن، عنوان کرد: ما معتقد هستیم که قرآن یک کتاب هدایت کننده است و می‌تواند انسان را در زمان ورود به اجتماع در مقابل بسیاری از آسیب‌ها محافظت کند.

وی تصریح کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی با حضور متخصصین و همکاری بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، تاکنون در بستر ‌فضای مجازی بیش از ۸۵۰ گفتمان دینی را برای دانش‌آموزان، مربیان، اولیا و مدیران برگزار کردیم.

مومنی با اشاره به اینکه طرح ریزی انواع جشنواره‌ها با موضوعات مختلف در دستور کار است، تصریح کرد: در حوزه معاونت پرورشی عنوان و موضوع کم ‌نداریم، یعنی هر هفته و هر روزی را می‌توان مسابقه طراحی کرد.

معاون آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: از اسفندماه ۹۸ تاکنون بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز در رشته‌های مختلف در جشنواره‌های حوزه قرآن و عترت شرکت ‌کردند.

وی با اشاره به اینکه ‌۴۵۰ روحانی در مدارس ما در فضای مجازی حضور دارند، عنوان کرد: علی‌الرغم این فعالیت‌ها ۱۴ مرکز دارالقرآن کریم داریم که به ‌صورت تخصصی در ۱۴ شهر استان خدمات قرآنی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام