خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 26 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وجود ۵۰ مدرسه ماندگار در کشور/تعمیر و نگهداشت این مدارس نیازمند منابع مالی

ایسنا | فرهنگی و هنری، اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 17 اسفند 1399 - 17:31
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تعداد مدارس ماندگار آموزش‌وپرورش را ۵۰ واحد اعلام و تاکید کرد که باید برای نگهداری آن‌ها چاره‌ای اندیشیده شود چرا که تعمیر و نگهداشت مدارس ماندگار، نیازمند منابع مالی است و در این زمینه از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتظار همکاری داریم.
گردشگري،وزارت،فرهنگي،ميراث،توسعه،مدارس،همكاري،ماندگار،مراكز، ...

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تعداد مدارس ماندگار آموزش‌وپرورش را ۵۰ واحد اعلام و تاکید کرد که باید برای نگهداری آن‌ها چاره‌ای اندیشیده شود چرا که تعمیر و نگهداشت مدارس ماندگار، نیازمند منابع مالی است و در این زمینه از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتظار همکاری داریم.
به گزارش ایسنا، در نوزدهمین نشست گفت‌وگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های دولتی که با محوریت موضوع گفت‌وگو بر محور تحول با حضور محسن حاجی میرزایی و علی‌اکبر مونسان در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، تعدادی از اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش‌وپرورش پرداختند.
مهر اله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: تعداد مدارس ماندگار آموزش‌وپرورش ۵۰ واحد است که باید برای نگهداری آن‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.
برای تعمیر و نگهداشت مدارس ماندگار، نیازمند منابع مالی هستیم؛ لذا از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتظار همکاری داریم.
پیشنهاد می‌کنیم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ردیف اعتباری برای نگهداری و تعمیر مدارس ماندگار در بودجه خود بگنجاند.
سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در این نشست اظهار کرد: در طراحی و پوشش لباس و همچنین هویت اسلامی-ایرانی، فضاهای آموزشی دو موضوع مشترک آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی و گردشگری برای همکاری است.
وی ادامه داد: در هر استان می‌توان قدیمی‌ترین مدرسه را به مرکز گردشگری تبدیل کرد و این موضوع نیازمند همکاری مشترک دو وزارتخانه است.
علی الهیار ترکمن،معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پروش با ارائه آمار و ارقام مراکز رفاهی، فرهنگی و گردشگری آموزش‌وپرورش اظهار کرد: برای توسعه مراکز رفاهی و گردشگری از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم؛ بلکه این مراکز با استفاده از درآمدهای خود توسعه می‌یابند.
وی افزود: قبل از شیوع کرونا سالانه بیش از ۴ میلیون روز فرهنگی از مراکز رفاهی و گردشگری آموزش و پرورش استفاده می‌کردند لذا این موضوع می‌تواند مورد توجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گیرد و همکاری بیشتری با آموزش‌وپرورش داشته باشد.
الهیار گفت: توجه آموزش‌وپرورش به ایجاد و توسعه مراکز درمانی است.
اکنون ۱۴ مرکز درمانی داریم که به‌صورت رایگان یا نیمه رایگان به بازنشسته‌ها ارائه خدمت می‌کنند.
وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش در حفظ و انتقال میراث معنوی فعال است و فعالیت‌هایی مانند؛ شاهنامه‌خوانی، حافظ خوانی و ...
را در فعالیت‌های خود قرار داده است، بنابراین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند برای احیای این سنت حسنه، با آموزش‌وپرورش همکاری کند.
علیرضا کمرئی،معاون آموزش متوسطه نیز در این نشست اظهار کرد: از ۱۶۰ رشته کاردانش، تعداد ۹ رشته مرتبط با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که این رشته‌ها ۵ درصد رشته‌های کاردانش را تشکیل می‌دهند و تمایل داریم با رعایت استانداردها، رشته‌های مرتبط با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را توسعه دهیم.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۷۰۰ هنرجو در رشته‌های مرتبط با گردشگری تحصیل می‌کنند و هرسال ۶۰۰ نفر از این هنرجویان این رشته‌ها فارغ‌التحصیل می شوند که این آمار نسبت به نیاز جامعه بسیار کم است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون آموزش متوسطه بر ضرورت توسعه رشته‌های؛ «مهمانداری» و «هتل داری» و رستوران تأکید و عنوان کرد: در شاخه فنی و حرفه‌ای ۵۰۰ هنرجو در رشته‌های مرتبط با گردشگری در حال تحصیل هستند.
انتهای پیام