رمزگشایی از هدف پارهسنگ مهدی یراحی/ آقای خواننده با کلیپ جنجالی خود دقیقا کجا را نشانه گرفته است؟
باشگاه خبرنگاران
|
یادداشت
|
چهارشنبه، 19 دی 1397 - 18:34
مشکل کلیپ یراحی فقط دستبردن در محتوای مجوزگرفته نیست و حرفهای دیگری در آن نهفته است.

خلاصه خبر
درست هم همین بود و به نظر میرسید که بهترین تنبیه برای تولیدکننده چنین اثری، برخورد منفی افکار عمومی با او باشد؛ نه قرار دادنش در فهرست انبوه کسانی که وزارت ارشاد در چند دهه فعالیتش آنها را مشمول توقیفهای اشتباه، اعمال سلیقهها و...
به عبارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند دهه گذشته، بهطور کل تواناییاش در اقناع افکار عمومی را از دست داده است و این به دلیل اشتباهات متعددی است که در این سالها و توسط مدیران فرهنگی مختلف در این وزارتخانه رخ داده است.
بارها پیش آمده که وزارت فرهنگ، یک فیلم را چند سال توقیف کرده و سپس نهتنها به اشتباهش پیبرده، بلکه آن فیلم را به جشنواره فجر آورده و دور تا دورش سیمرغ چیده است.
اشتباهات اینچنینی درمورد ادبیات، تئاتر، موسیقی و...
هم به کرات رخ داده و خاطره مخاطبان آثار هنری در ایران پر است از چنین چیزهایی که سرجمع باعث شدهاند سانسور یا توقیف وزارت ارشاد، حتی اندکی این احتمال را به وجود نیاورد که آن اثر واقعا سزاوار توقیف یا سانسور بوده است.
بهطور قطع، توقیف این کلیپ یا هر نوع برخورد اینچنینی دیگر از طرف وزارت ارشاد با تولیدکنندگان آن، به نفع آن تولیدکنندگان است که حالا جوی منفی و سنگین را در اطرافشان حس میکنند و نه به نفع منتقدان این نماهنگ.
این بخش از کار او بهشدت مبهم و بیمعناست.
دغدغه واقعی یک نفر نباشند و او صرفا برای بهرهبردن از جو ملتهب اجتماع درخصوص بعضی مسائل، سراغ این سوژهها بیاید، نتیجه کار یک اثر پر از تناقض و مبهم و بیمعنا از آب در خواهد آمد؛ چیزی شبیه کلیپ «پاره سنگ» که حالا در فضای مجازی دست به دست میشود.
به عبارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند دهه گذشته، بهطور کل تواناییاش در اقناع افکار عمومی را از دست داده است و این به دلیل اشتباهات متعددی است که در این سالها و توسط مدیران فرهنگی مختلف در این وزارتخانه رخ داده است.
بارها پیش آمده که وزارت فرهنگ، یک فیلم را چند سال توقیف کرده و سپس نهتنها به اشتباهش پیبرده، بلکه آن فیلم را به جشنواره فجر آورده و دور تا دورش سیمرغ چیده است.
اشتباهات اینچنینی درمورد ادبیات، تئاتر، موسیقی و...
هم به کرات رخ داده و خاطره مخاطبان آثار هنری در ایران پر است از چنین چیزهایی که سرجمع باعث شدهاند سانسور یا توقیف وزارت ارشاد، حتی اندکی این احتمال را به وجود نیاورد که آن اثر واقعا سزاوار توقیف یا سانسور بوده است.
بهطور قطع، توقیف این کلیپ یا هر نوع برخورد اینچنینی دیگر از طرف وزارت ارشاد با تولیدکنندگان آن، به نفع آن تولیدکنندگان است که حالا جوی منفی و سنگین را در اطرافشان حس میکنند و نه به نفع منتقدان این نماهنگ.
این بخش از کار او بهشدت مبهم و بیمعناست.
دغدغه واقعی یک نفر نباشند و او صرفا برای بهرهبردن از جو ملتهب اجتماع درخصوص بعضی مسائل، سراغ این سوژهها بیاید، نتیجه کار یک اثر پر از تناقض و مبهم و بیمعنا از آب در خواهد آمد؛ چیزی شبیه کلیپ «پاره سنگ» که حالا در فضای مجازی دست به دست میشود.