خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بیانیه ارتش چین درباره اقدامات تحریک آمیز آمریکا در تنگه تایوان

مهر | بین‌الملل | پنجشنبه، 07 اسفند 1399 - 10:13
ارتش چین امروز پنجشنبه آمریکا را متهم به تضعیف صلح و ثبات در منطقه شرق آسیا کرد.
تايوان،ايالات،متحده،تنگه،اس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ارتش چین امروز (پنجشنبه) اقدام تحریک‌آمیز ایالات متحده در عبور ناوشکن «یو اس اس کرتیس ویلبر» از تنگه تایوان را بعنوان اقدامی در تضعیف صلح منطقه‌ای محکوم کرد.
ارتش آزاد خلق چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات تحریک آمیز ایالات متحده در تنگه تایوان «صلح و ثبات» منطقه را تضعیف می‌کند.
این در حالی است که ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای مدعی شده بود که ناوشکن یو اس اس کرتیس ویلبر مطابق با قوانین بین‌المللی یک حمل و نقل دریایی معمول از تنگه تایوان انجام داده است.
واشنگتن همچنین مدعی شده است که عبور ناوشکن آمریکا از تنگه تایوان نمایانگر تعهد ایالات متحده به هند و اقیانوسیه باز و آزاد است.
ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده همچنین در ادامه بدون توجه به هشدارهای پی در پی پکن در خصوص تایوان ادامه داد که ارتش آمریکا همچنان به پرواز، کشتیرانی و عملیات در هرجایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.