خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

چین: آمریکا مانعی برای صلح در منطقه است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | پنجشنبه، 07 اسفند 1399 - 10:01
سخنگوی ارتش چین آمریکا را به دلیل عبور اخیر ناوشکن این کشور از تنگه تایوان، عامل تضعیف صلح منطقه‌ای دانست.
چين،آمريكا،تايوان،آمريكايي،نيروي،منطقه،ناوشكن،دريايي

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش آزادی‌بخش چین از واشنگتن به دلیل عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان انتقاد کرد.
سخنگوی ارتش چین در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات آمریکا و عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان گفت: «آمریکا صلح منطقه را برهم می‌زند.»
درمقابل نیز ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «عبور ناوشکن آمریکایی براساس قوانین بین‌المللی انجام شده و این حمل و نقلی معمول و با احترام به آزادی‌های اقیانوس آرام است.»
در انتهای این بیانیه نیز ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا تاکید کرد: «آمریکا به حمل و نقل‌های اینچنین خود در آینده نیز ادامه خواهد داد.»
در تاریخ ۲۲ ژانویه چین قانونی را تصویب کرد که به نیروی دریایی خود اجازه مقابله با هرگونه نیروی خارجی را داد.
بخشی از شرق دریای چین نیز شمال حاکمیت این نیرو‌ها می‌شود.
چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند.
تایوان در حال حاضر از سوی یک رژیم رقیب اداره می‌شود که اعضای آن در سال ۱۹۴۹ و در پایان جنگ داخلی چین، به این منطقه پناه بردند.
اما درمقابل نیز آمریکا به شدت مخالف حضور بیشتر نیرو‌های چینی در آب‌های این منطقه است، چرا که پکن را تهدیدی برای خود در منطقه می‌بیند.
استراتژیست‌های آمریکایی معتقدند با ادامه یافتن رشد اقتصادی چین و ثروتمندتر شدن این کشور، پکن در آینده‌ای نزدیک توان اقتصادی خود را به توان نظامی تبدیل می‌کند و تقابل میان آمریکا و چین اجتناب ناپذیر است.
تایوان و دریای چین جنوبی دو منطقه‌ای هستند که احتمال درگیری نظامی میان دو کشور در آنجا بسیار بالاست.
انتهای پیام/