آیا مسؤولان «سیا» و «پنتاگون» هم مشارکت در تولید فیلم و سریال را رسما اعلام میکنند؟ +تصاویر
مشرق
|
فرهنگی و هنری، برگزیده
|
چهارشنبه، 06 اسفند 1399 - 01:13
اگر در فرآیند تولید آثار استراتژیک سینما در حوزه امنیت، سینماگران همکاریهای خود را محدود کنند، ریشه چنین واکنشهایی را در آیندهای نزدیک به حساب اظهار نظرهایی از این دست گذاشت.

خلاصه خبر
سرویس فرهنگ و هنر مشرق - حجت الاسلام والمسلمین علوی ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ در گفتوگوی خبری شبکه دوم سیما گفت: وزارت اطلاعات را وارد کار ساخت فیلم و سریال کردیم.
این فیلم با سرمایه بخش خصوصی و نیز با پیش فروش و فروش رایت هایش تولید شده است.
همچنین اگر اسناد و مدارکی در رد این ادعا وجود دارد از انتشار آن استقبال می کنیم.
از میان فیلمهایی که علوی ادعا میکند توسط وزارت اطلاعات ساخته شده، تنها میتوان دو گزینه «امکان مینا» و «روباه» در لیست تولیدات وزارت قرار داد و امکان این تکذیب نیز همچنان از سوی سازندگان، وجود دارد.
فرد سرمایهگذاری با عنوان رسمی «مهدی ابراهیمی» برای اهالی سینما به عنوان سرمایهگذار شناخته شده نیست و در فیلم امکان مینا ۵۰ درصد و در فیلم روباه ۶۰ سرمایهگذاری کرده است.
نکته مهمتر در مورد اظهارات فرهنگی وزیر اطلاعات این است که از ابتدای دهه نود میلادی بنا به اظهارنظر رسمی بسیاری از سینماگران و اظهار نظر منابع مکتوب سازمان سیا و پنتاگون در فیلمهای مهم سینمایی و سریالهای تلویزیونی فراوانی سرمایهگذاری کردهاند.
آیا هیچکدام از مقامات رسمی سازمان سیا اذعان و اعتراف به سرمایهگذاری در حوزه فیلم و سریال کردهاند؟!
گفت و گوی منتشر شده الیور استون درروزنامه شرق در تاریخ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
الیور استون در گفتوگویی که توسط ساسان گلفر در روزنامه شرق در تاریخ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ منتشر شده میگوید: سازمان سیا واقعا کسبوکار فیلم و سینما را تحتتأثیر قرار داد.
متن کامل مصاحبه الیور استون بازنشر در مشرق: سازمان «سیا» واقعا کسبوکار فیلم و سینما را تحتتأثیر قرار داد/«هوملند» و «٢٤» تبلیغات «سیآیاِی» هستند
با استناد به اظهارنظر رسمی استون و درخواست سیا و پنتاگون برای همکاری با او، هیچ مقام رسمی در ایالات متحده، ساخت فیلم و سریال را به عنوان روزمه فرهنگی خود معرفی نمیکند.
اما همین اظهار نظر در روزهای پایانی جشنواره گریبان فیلم ابلق را گرفت و هیات داوران برای اینکه از سوی اصحاب رسانه با پرسشهای جدیتری مواجه نشوند، سازندگان ابلق را به تبلیغات گسترده در فضای مجازی متهم کردند و سید جمال ساداتیان رئیس دفتر سابق مرحوم هاشمی رفسنجانی، تهیه کننده فعلی سینما و از اعضای هیات داوران فجر در اظهار نظری سازندگان ابلق را متهم به فضاسازی رسانهای کرد.
این فیلم با سرمایه بخش خصوصی و نیز با پیش فروش و فروش رایت هایش تولید شده است.
همچنین اگر اسناد و مدارکی در رد این ادعا وجود دارد از انتشار آن استقبال می کنیم.
از میان فیلمهایی که علوی ادعا میکند توسط وزارت اطلاعات ساخته شده، تنها میتوان دو گزینه «امکان مینا» و «روباه» در لیست تولیدات وزارت قرار داد و امکان این تکذیب نیز همچنان از سوی سازندگان، وجود دارد.
فرد سرمایهگذاری با عنوان رسمی «مهدی ابراهیمی» برای اهالی سینما به عنوان سرمایهگذار شناخته شده نیست و در فیلم امکان مینا ۵۰ درصد و در فیلم روباه ۶۰ سرمایهگذاری کرده است.
نکته مهمتر در مورد اظهارات فرهنگی وزیر اطلاعات این است که از ابتدای دهه نود میلادی بنا به اظهارنظر رسمی بسیاری از سینماگران و اظهار نظر منابع مکتوب سازمان سیا و پنتاگون در فیلمهای مهم سینمایی و سریالهای تلویزیونی فراوانی سرمایهگذاری کردهاند.
آیا هیچکدام از مقامات رسمی سازمان سیا اذعان و اعتراف به سرمایهگذاری در حوزه فیلم و سریال کردهاند؟!
گفت و گوی منتشر شده الیور استون درروزنامه شرق در تاریخ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
الیور استون در گفتوگویی که توسط ساسان گلفر در روزنامه شرق در تاریخ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ منتشر شده میگوید: سازمان سیا واقعا کسبوکار فیلم و سینما را تحتتأثیر قرار داد.
متن کامل مصاحبه الیور استون بازنشر در مشرق: سازمان «سیا» واقعا کسبوکار فیلم و سینما را تحتتأثیر قرار داد/«هوملند» و «٢٤» تبلیغات «سیآیاِی» هستند
با استناد به اظهارنظر رسمی استون و درخواست سیا و پنتاگون برای همکاری با او، هیچ مقام رسمی در ایالات متحده، ساخت فیلم و سریال را به عنوان روزمه فرهنگی خود معرفی نمیکند.
اما همین اظهار نظر در روزهای پایانی جشنواره گریبان فیلم ابلق را گرفت و هیات داوران برای اینکه از سوی اصحاب رسانه با پرسشهای جدیتری مواجه نشوند، سازندگان ابلق را به تبلیغات گسترده در فضای مجازی متهم کردند و سید جمال ساداتیان رئیس دفتر سابق مرحوم هاشمی رفسنجانی، تهیه کننده فعلی سینما و از اعضای هیات داوران فجر در اظهار نظری سازندگان ابلق را متهم به فضاسازی رسانهای کرد.