خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 12 اسفند 1399
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

آخرین اخبار به صورت آنی در موتور جستجوی خبیر:
جستجو در میان 2164105 خبر

تعیین فضای مناسب برای دست فروشان در شب عید/ بدهی‌های دولت به شهرداری تنها در حوزه حمل و نقل عمومی نیست

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 05 اسفند 1399 - 20:54
حناچی گفت: باید بدانیم که دولت تنها به در حوزه حمل و نقل عمومی به شهرداری بدهکار نیست و البته میزان آن هر سال متغیر است.
تهران،دوچرخه،ايمن،ساختمان،حناچي،شهردار،اشاره،مترو،حمل،نقل،دس ...

خلاصه خبر

وی با اشاره به ساختمان های نا ایمن، گفت: بسیاری از ساختمان‌های تهران زمانی ساخته شدند که بسیاری از استانداردها هنوز تدوین نشده بودند و حتی تجهیزاتی برای اطفاء حریق هم در ساختمان‌ها نصب نشده بود اما در حال حاضر این ساختمان‌ها در آتش نشانی شناسایی می‌شوند.
حناچی افزود: در گذشته بحث این بود تا اطلاعات ساختمان های نا ایمن در اختیار همه قرار گیرد اما می‌گویم نیازی نیست که همه این اطلاعات را بدانند بلکه فردی که صاحب این ملک نا ایمن است باید در جریان نا ایمن بودن باشد.
شهردار تهران گفت: ما به مالکان می‌گوییم که خانه آنها به چه دلیل نا ایمن است ساختمان پلاسکو و سینا اطهر با یکدیگر تفاوت داشتند پلاسکو با توجه به قدمتش به خوبی توانست در مقابل آتش دوام بیاورد و دو ساعت در آتش سوخت و در ساختمان سینا اطهر هم خلاء هایی وجود داشت آن هم به دلیل خلاء قانونی بود که در گذشته وجود داشته است.
شهردار تهران با بیان اینکه ما برای اصلاح این قانون لایحه پیشنهاد داده‌ایم، گفت: خوشبختانه کمیسیون مربوطه مجلس هم در حال پیگیری این موضوع است اگر ساختمان ها مورد بهره‌برداری قرار گیرند هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.
حناچی تصریح کرد: با حمایت دادستانی نسبت به بهره‌برداری ساختمان‌های پررفت آمدی که خطر دارند نظارت داریم و خوشبختانه دادستانی تهران از این موضوع حمایت می‌کند و با ساختمان های پر رفت و آمد که نا ایمن هستند تذکر داده می‌شود و جلوی بهره برداری از ساختمان پر رفت و آمد نا ایمن گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه با حکم کلی نمی توان مقابل ساختمان های نا ایمن ایستاد، گفت: ممکن است نا ایمن بودن ساختمان به دلیل خلاء قانونی یا نبود استانداردهای متعدد باشد که خیلی از آنها قابل اصلاح هستند و بسیاری از آنها مانند مقررات ملی هم قابلیت اصلاح ندارند.