سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کرونا فرصتی مناسب برای تصحیح رفتارهای غلط است

ایسنا | استان‌ها | شنبه، 02 اسفند 1399 - 11:54
عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: توجه مردم به رسانه‌ها در ایام کرونا فرصتی مناسب برای تبلیغ سبک درست زندگی و تصحیح رفتارهای غلط در دوران پساکرونا است.
رسانه،توجه،كرونا،سواد،موضوع،دانشگاه،اميري،غلط،بدهند،سيما،صدا

ایسنا/ایلام عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: توجه مردم به رسانه‌ها در ایام کرونا فرصتی مناسب برای تبلیغ سبک درست زندگی و تصحیح رفتارهای غلط در دوران پساکرونا است.
دکتر « جهاندار امیری» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شیوع کرونا میزان توجه به رسانه و پیام‌های رسانه‌ای رابه طور قابل توجهی افزایش داده است چون مطلع شدن از نحوه بیماری و نحوه درمان و آگاهی از آماربرای مردم مهم است.
وی گفت: در این شرایط رسانه‌ها باید نیازهای مخاطبان را مدنظر قرار بدهند و به نیازها و سوالات مردم پاسخ های شفاف بدهند چون کرونا توجه عمومی نسبت به رسانه ها از انواع مختلف، مخصوصا رسانه ملی جلب کرده و رسانه‌ها باید در کنار اخبار، آگاهی‌بخشی لازم را به مردم انتقال بدهند.
استادیار دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: به طور طبیعی نیاز و توجه مردم به رسانه بیشتر شده و این توجه یک فرصت استثنایی برای رسانه ملی جهت برنامه ریزی برای تبلیغ سبک زندگی درست در دوران پساکرونا است و میتوان با استفاده از پتانسیل‌ها ، سلیقه مردم در روابط اجتماعی در برخی زمینه‌ها را برای همیشه تغییر داد و به تصحیح رفتارهای غلط در جامعه پرداخت.
امیری در رابطه با ارزیابی نقش رسانه در پرداختن به موضوع کرونا ، ادامه داد: اگر رسانه بیشتر از حد معمول به موضوع بپردازد ، موجب دلسردی مردم می‌شود.
اگر هم کمتر از حد معمول موضوع بررسی گردد، میزان توجه مردم به رسانه کم شده و آمار بیماری افزایش می ‌یابد.بنابراین کارشناسان مربوط به این امر باید یک حد مشخص و یک‌سری برنامه مشخص را برای این موضوع تعیین کنند .
عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: از ایام شیوع کرونا در جهان و ایران، به طور طبیعی میزان گرایش و توجه مردم به رسانه‌ها مخصوصا رسانه ملی به دلیل احساس نیاز و همچنین ضرورت توجه به اخبار بیشتر شده و همین امر اعتبار و اعتماد به رسانه ‌ها را بالا برده و بار دیگر ، نقش رسانه ‌ها را در اطلاع‌رسانی در جامعه زنده کرده است که باید متولیان رسانه این توجه را قدر بدانند و در این آزمون سربلند بیرون بیایند.
مدیر گروه روزنامه‌نگاری دانشگاه صداوسیما ، با تاکید بر لزوم ارتقا سواد رسانه ای در جامعه ، تصریح کرد: سواد رسانه‌ای منجر به شناسایی پیام‌های دقیق رسانه‌ای می‌شود و اصولا سواد رسانه‌ای به ما می‌گوید که نباید به هر پیامی توجه کرد و باید پیام یا خبررا منبع رسمی و قابل اعتماد گرفت.
امیری گفت: شناخت پیام های غلط در بحث کرونا، افزایش آگاهی مخاطب ، افرایش قدرت تحلیل و دقت ، شناسایی و عملیاتی کردن راه‌های مقابله با کرونا، از جمله فواید سواد رسانه‌ای در بحث کرونا است.
انتهای پیام