خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 24 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خبرنگاران در مقابل ماشین تبلیغاتی دشمن ایستادگی کنند

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 29 بهمن 1399 - 22:06
بجنورد- فرمانده سپاه خراسان شمالی امیدآفرینی را یکی از وظایف خبرنگاران در گام دوم انقلاب دانست و گفت: خبرنگاران باید در مقابل ماشین تبلیغاتی دشمن ایستادگی کنند.
خراسان،شمالي،جنگ،چمن،سپاه،فرمانده،رسانه،انقلاب،اميدآفريني

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ابوالقاسم چمن شب چهارشنبه در اختتامیه جشنواره ابوذر خراسان شمالی که در تالار لاله بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که اکثر ما درکی از رسانه نداشتیم امام خمینی گفتند سلاح تبلیغات برنده‌تر از سلاح جنگ است.
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی اصلی‌ترین چاشنی جنگ پس از انقلاب را جنگ رسانه‌ای دانست و گفت: حتی در دوران دفاع مقدس رسانه‌های دشمنان سعی داشتند دل مردم را خالی کنند.
وی با اشاره به فعالیت گسترده رسانه‌های بیگانه در حوزه تحریم‌ها، افزود: در جنگ اقتصادی و فرهنگی نیز رسانه به عنوان یک اسلحه عمل می‌کنند.
چمن در ادامه به فعالیت ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی اشاره داشت و گفت: این شبکه‌ها به صورت رایگان در اختیار مردم ایران قرار می‌گیرند در حالی که کشورهای گرداننده این شبکه‌ها، نمایش آن را به شهروندان خود می‌فروشند.
فرمانده سپاه خراسان شمالی ادامه داد: از این رو اصحاب رسانه مسئولیت خطیری برای پاسداری از حریم انقلاب اسلامی دارند و باید در مقابل ماشین تبلیغاتی دشمن ایستادگی کنند.
وی افزود: در شرایط کنونی خبرنگاران باید در مقابل اتفاقات کشور مسئولیت‌پذیرتر باشند.
ابوالقاسم چمن تصریح کرد: جهاد امیدآفرینی مهمترین گام در بیانیه گام دوم انقلاب است لذا باید قلم‌ها به سمت امیدآفرینی سوق یابد و امید را به جامعه تزریق کند.
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی در انتها اعتماد زدایی از رسانه‌های داخلی را یکی از اهداف رسانه‌های بیگانه دانست و گفت: باید امید صادق به مردم داده شود و در این مسیر رسانه‌های داخلی با رسانه‌های دشمن هم سو نشوند.