خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فعل توانستن را برای کسب مجدد عنوان پایتخت کتاب صرف کنیم

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 27 بهمن 1399 - 13:17
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به موفقیت این استان در کسب عنوان پایتختی کتاب، خواستار همکاری و همراهی بخش‌های دولتی و غیردولتی برای کسب مجدد این عنوان در دوره جدید انتخاب پایتخت کتاب ایران شد.
فارس،فرهنگ،كتاب،ارشاد،كسب،دولتي،استان،عنوان،سهرابي،پايتختي،ك ...

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به موفقیت این استان در کسب عنوان پایتختی کتاب، خواستار همکاری و همراهی بخش‌های دولتی و غیردولتی برای کسب مجدد این عنوان در دوره جدید انتخاب پایتخت کتاب ایران شد.
صابر سهرابی، دوشنبه ۲۷ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار فراخوان پایتختی کتاب کشور، گفت: طی ۲ سال گذشته، با هماهنگی، همکاری و کوشش همه نهادهای دولتی، نیمه دولتی و غیردولتی به ویژه شهرداری‌های شیراز، صدرا و اوز، فارس موفق به کسب عنوان پایتختی کتاب برای سه شهر شده است.
او این موضوع را نشان دهنده فرهنگ والای مردم فارس و ثمربخشی تلاش‌ها برای نهادینه کردن کتابخوانی در فارس دانست و گفت: در یک سال گذشته و با توجه به وجود بیماری کرونا، گعده‌های کتابخوانی در فارس عمدتا بر بستر فضای مجازی و بعضا به شکل حضوری و با رعایت پروتکل‌ها، برگزار شده است.
سهرابی با اشاره به قابلیت‌های استان فارس به لحاظ تعدد قومیت‌ها، پیروان مذاهب و ادیان الهی و حضور و فعالیت هنرمندان و فرهنگوران و انجمن‌های فرهنگی و ادبی مختلف، گفت: کتاب پلی مطمئن برای رسیدن به جامعه‌ای آرام، شاداب، گفت و گو محور و سرزنده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خواستار همکاری، هم‌گامی و هماهنگی همه دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها و انجمن‌ها برای تسریع در رسیدن این استان به قله دانایی شد و گفت: کسب این نشان برای فارس وظیفه‌ی همه ما محسوب می‌شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: ایـن برنامه، ایده کشوری و بومی، بر پایه نیازها، توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه سراسر کشور، برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود و براساس آن هر سـال شـهری با بررسی پویایی و برنامه‌هایی که در زمینه ترویج و توسعه کتابخوانی دارند و اجرا کرده‌اند، عنوان پایتختی کتاب را کسب می‌کند.
سهرابی گفت: ایـن گزینش اگرچه از پنجره فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن کتابخوانی انجـام می‌شود، تمرینی برای مشارکت‌جویی، تمرکززدایـی، توجـه به ‌نظام برنامه‌ریزی و تدویـن برنامه‌های بلندمدت فرهنگـی در سـطوح محلی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: برنامه‌های هر شهر در زمینه ترویج کتاب‌خوانی که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهر ارائه می‌شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.
سهرابی از فرمانداران، بخشداران، شهرداران، رؤسای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و همه کنش‌گرانی فرهنگی و هنری کتاب‌خوانی درخواست کرد که در این راستا تلاشی همدلانه را در دستور کار قرار داده و با ارتقاء فرهنگ کتاب‌خوانی، بار دیگر برای ماندگار کردن عنوان پایتخت کتاب، در فارس کوشش کنند.
انتهای پیام