خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 18 خرداد 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاهش خطر مرگ زودهنگام با مصرف این نوشیدنی

فارس | برگزیده | شنبه، 18 بهمن 1399 - 13:00
نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، نوشیدن چای سبز یا قهوه خطر مرگ را تا ۶۲ درصد برای بازماندگان سکته مغزی و حمله قلبی کاهش می‌دهد.
قهوه،مرگ،فنجان،سكته

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، نوشیدن چای سبز یا قهوه خطر مرگ را تا ۶۲ درصد برای بازماندگان سکته مغزی و حمله قلبی کاهش می‌دهد.
به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، نوشیدن چای سبز یا قهوه خطر مرگ را تا ۶۲ درصد برای بازماندگان سکته مغزی و حمله قلبی کاهش می‌دهد.
محققان دانشگاه اوزاکا باور دارند، کسانی که به طور منظم چای سبز مصرف می‌کنند خطر مرگ کمتری در نتیجه سکته مغزی دارند؛ علاوه بر این، نوشیدن منظم قهوه خطر سکته مغزی را در افراد سالم کاهش می‌دهد.
پژوهشگران دانشگاه اوزاکا در سویتا داده‌های بیش از ۴۶ هزار شرکت کننده ۴۰ تا ۷۹ ساله را تجزیه و تحلیل کردند؛ این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که هر روز یک فنجان قهوه می‌نوشند در صورت سکته مغزی در مقایسه با افرادی که قهوه مصرف نمی‌کند، ۲۲ درصد کمتر در معرض مرگ هستند.
براساس داده‌های به دست آمده از این مطالعه، کسانی که روزانه دو فنجان قهوه یا چهار فنجان چای سبز می‌نوشند ۴۰ درصد کمتر دچار مرگ زودهنگام می‌شوند.
همچنین افرادی که روزانه چهار فنجان چای سبز همراه با دو فنجان قهوه می‌نوشند ۶۳ درصد کمتر دچار مرگ زودهنگام می‌شوند.
انتهای پیام/