خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 11 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بیش از ٦٤ درصد مخاطب برنامه‌های سیما هستند/«خندوانه» پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 07 فروردین 1398 - 16:30
بر اساس آخرین نظر سنجی مرکز تحقیقات صداو سیما برنامه خندوانه پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون و شبکه سه سیما با سه برنامه پر مخاطب در راس پر بیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیون قرار گرفت.
بیش از ٦٤ درصد مخاطب برنامه‌های سیما هستند/«خندوانه» پربینند ...

براساس نظر سنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما؛
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما که با نمونه آماری ۶۱۹ نفر از افراد بالای ۱۵ سال در تهران و شهر‌های دارای مراکز صداوسیما (۳۲ مرکز) و در تاریخ ۸ اسفند ۹۷ انجام شد نشان می‌دهد برنامه‌های «خندوانه» و «کودک شو» از شبکه نسیم و برنامه‌های «برنده باش» و «حالا خورشید» و «نود» از شبکه سه سیما پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در زمستان ۹۷ بوده اند.
این نظرسنجی نشان داد ۷۶.۶ درصد شرکت‌کنندگان حداقل بیننده یکی از برنامه‌های شاخص تلویزیون هستند.
براساس این پژوهش که به منظور معرفی برنامه‌های شاخص شبکه‌های تلویزیونی انجام شده است مخاطبان پیگیر برنامه «خندوانه» ۶۴.۱ درصد، مسابقه «برنده باش» ۴۸ درصد، برنامه‌های «حالا خورشید» و «کودک شو» هرکدام ۴۲ درصد و برنامه «نود» ۳۵ درصد بوده اند.
همچنین نتایج نشان می‌دهد در بین برنامه‌های شاخص شبکه‌های تلویزیونی برنامه‌های شاخص شبکه سه سیما بیشترین میزان رضایت مخاطب را به همراه داشته اند.
براساس این نظرسنجی برنامه‌های «فرمول یک» شبکه یک، «زنده باد زندگی» شبکه دو، «شب‌های هنر» شبکه چهار، «به خانه برمی گردیم» شبکه پنج، «حیات وحش» شبکه مستند، «مادر کودک تندرستی» شبکه سلامت، «صبحی دیگر» شبکه آموزش، «نیمه پنهان» شبکه افق وتلاوت‌های درخواستی شبکه قرآن، از جمله برنامه‌های شاخص سایر شبکه‌های تلویزیونی از نگاه مخاطبان بوده اند.
بر اساس این نظر سنجی از نظر جنسیت مخاطبان، زنان (۷۷.۶ درصد) بیشتر از مردان (۷۵.۴درصد) بیننده این برنامه‌ها بوده اند.
همچنین در میان گروه‌های سنی و تحصیلی، افراد ۱۹-۲۹ سال (۸۳.۲ در صد) و افراد با تحصیلات عالی (۷۷.۷درصد) بیشتر از سایر گروه‌ها بیننده برنامه‌های تلویزیون هستند.
انتهای پیام/