خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۸۰ میلیارد وام مشاغل خانگی در کرمان پرداخت شد

مهر | استان‌ها | شنبه، 04 بهمن 1399 - 18:52
سیرجان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از پرداخت بیش از ۸۰ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی در استان کرمان طی امسال خبر داد.
خانگي،مشاغل،اشتغال،آماد،سيرجان،اسماعيلي،پشتيباني

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اسماعیلی ظهر شنبه در بازدید از کارگاه‌های اشتغال خانگی مرکز فرماندهی آماد و پشتیبانی سیرجان و جلسه هماهنگی این مشاغل گفت: در سطح استان ۳۵ هزار نفر در زمینه مشاغل خانگی مشغول کار هستند و امسال تا به امروز بیش از ۸۰ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی پرداخت شده است.
اسماعیلی پورافزود: از مزایای این اشتغال به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی می‌توان اشاره کرد و این وام در آینده نیز برای واجدان شرایط پرداخت می‌شود.
در ادامه فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی سیرجان گفت: ۲۰۰ نفر در کارگاه‌های صنایع پوشاک، صنایع غذایی هنرهای دستی و سایر کلاس‌های آموزشی، مهارت‌های لازم را فرا گرفته اند و تولیدات خود را ارائه می‌دهند.
امیر دریادار علیرضا محمدی ادامه داد: مزیت این تولیدات این است که همین مرکز دریایی آنها را خریداری و به مشتریان ارائه می‌دهد.
در پایان این جلسه هماهنگی و بازدید مقررشد که هنرجویان مشاغل خانگی بتوانند از تسهیلات اشتغال خانگی استفاده کنند.