خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نقش آفرینی حمل و نقل و ترافیک در آلودگی هوا

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | شنبه، 04 بهمن 1399 - 18:35
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا گفت: حمل و نقل و ترافیک عمومی در آلودگی هوا نقش اساسی را بازی می‌کنند.
آلودگي،هوا،وسايل،متحرك،تقسيم

حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آلودگی هوا نقش دارد و این موضوع غیر قابل انکار است،گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط سازمان‌های متولی مانند محیط زیست و کنترل کیفیت نشان دو منبع آلودگی کننده که به منابع ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند در آلودگی هوا نقش دارند.
به گزارش خبرنگارسلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با بیان اینکه حمل و نقل و ترافیک درنقش دارد و این موضوع غیر قابل انکار است،گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط سازمان‌های متولی مانند محیط زیست و کنترل کیفیت نشان دو منبع آلودگی کننده که به منابع ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند در آلودگی هوا نقش دارند.
وی اظهار کرد: سهم منابع متحرک که بیشتر آن‌ها حمل و نقل زمینی است ۶۰ درصد است.
سلیمی با بیان اینکه اگر ریز‌تر شویم مشاهده می‌کنیم که این وسایل به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند گفت: وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون ها، تاکسی‌ها و حتی وسایل نقلیه شخصی در آلودگی هوا تاثیر دارند و ۳۰ درصد از آلودگی هوا مربوط به وسایل نقلیه سنگین است، زیرا میزان گوگردی که در این سوخت‌ها وجود دارد آلودگی هوا را جدی‌تر می‌کند.
انتهای پیام/