خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

باید ثبت نام نامزدهای ریاست فوتبال تکرار شود

مشرق | ورزشی | شنبه، 04 بهمن 1399 - 18:25
مدیرعامل اسبق استقلال آینده خوبی برای فدراسیون فوتبال با وجود نامزدهای کنونی متصور نیست.
فدراسيون،انتخابات،فوتبال،دولت،تخصص،ثبت،رياست،تجربه،اداره،مدي ...

به گزارش مشرق، امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و نامزدهای ریاست فدراسیون اظهار داشت: برداشت شخصی من این است که نفرات ثبت نام کرده برای انتخابات ریاست فدراسیون هیچکدام جامعیت لازم برای این سمت و رفع و رجوع کردن مشکلات فدراسیون را ندارند.
این نفرات افراد شناخته‌ شده‌ای هستند و بعضاً در گذشته در سمت‌های مختلف حضور داشتند ولی عملکرد مثبتی نداشته و صرفاً یک پستی را اشغال کردند و با این نامزدها من به شخصه امیدی ندارم که اتفاق خوبی در فدراسیون آینده رخ دهد و مثل امروز دچار روزمره‌گی خواهیم شد.
وی افزود: ما افراد واجد صلاحیت که علم، تخصص، تعهد و تجربه مدیریت دارند و توانایی اداره امور فدراسیون به شکل مطلوب را دارند در کشور داریم ولی این افراد به دلایلی رغبتی برای حضور در انتخابات نداشتند ولی به نظرم با توجه به اهمیت این سمت باید دوباره ثبت نام انجام شود و از این افراد دعوت شود و تشویق شوند تا در انتخابات شرکت کنند و آینده خوبی برای ریاست فدراسیون رقم بخورد.
مدیرعامل اسبق استقلال در ادامه گفت: متاسفانه در این بین شاهد حضور افرادی هستیم که مستقیماً در رساندن فدراسیون فوتبال ایران به وضعیت کنونی نقش دارند و مقصر هستند ولی می‌بینیم این افراد دوباره ثبت نام کرده و قصد دارند روی کار بیایند و با وجود اینکه ضعف آنها در مدیریت اثبات شده و زیان‌های هنگفتی زده‌اند برایم عجیب است که چطور می‌خواهند روی کار بیایند.
واعظ آشتیانی در مورد روی کار آمدن چهره جدیدی مثل علی کریمی در این انتخابات هم توضیح داد: فوتبال امروزه فقط به مسائل فنی مرتبط نیست و فقط در نتیجه گرفتن و قهرمانی خلاصه نمی‌شود.
شاید 50 سال قبل چنین بود و اداره فدراسیون فوتبال فقط به امور فنی مرتبط می‌شد ولی در حال حاضر اداره فدراسیون فوتبال نیاز به تجربه، تخصص، مدیریت اقتصادی، مدیریت فرهنگی، دیپلماسی، ارتباط با سران قوا و...
را طلب می‌کند.
شما تخصص و تجربه را نمی‌توانی بخری.
مدرک را شاید بشود خرید ولی تخصص و تجربه را نه.
وی در مورد اینکه با وجود تغییرات اساسنامه همچنان صحبت از گزینه وزارت ورزش و شانس بالایش برای انتخاب شدن است گفت: این که فدراسیون فوتبال یک مجموعه خصوصی است حرف بی ربطی است و چنین چیزی نه با منطق جور در می‌آید و نه با خواسته فیفا.
فیفا به دنبال این است که در انتخابات فدراسیون دخالتی از جانب دولت نباشد و افراد خودشان ثبت نام کنند و مجمع رای بدهد و رئیس فدراسیون انتخاب شود و دولت ها نظارت و حمایت داشته باشند نه اینکه یک فدراسیون به صورت یک مجموعه خصوصی اداره شود و افراد حاضر در آن تشکیل باند بدهند.
فدراسیون نیاز به حمایت دولت دارد و جدایی ورزش از دولت شدنی نیست و منقطی و منصفانه هم نیست.
در مورد دخالت در انتخابات هم باید بگویم لابی کردن با مهندسی متفاوت است و لابی کردن یک اقدام طبیعی است و مشکلی ندارد ولی مساله اینجاست که انتخاب رئیس فدراسیون باید بر اساس ضوابط باشد نه بر اساس نزدیکی به یک جناح سیاسی و اگر یک دولت رئیس فدراسیونی رو بر اساس این موارد روی کار بیاورد طبیعتاً دولت بعدی روی کار خواهد آمد و با این شخص به چالش جدی خواهد خورد.
واعظ آشتیانی در پایان یادآور شد: لازم است این نکته را ذکر کنم که در فرصت باقی مانده تا انتخابات این مورد از سوی رسانه ها و مخاطبان فوتبال و مسئولان به نامزدهای ریاست فدراسیون گوشزد شود که با علم شرایط موجود روی کار آمدند و فردای روی نبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و کمبود بودجه و...
را بهانه عملکرد ضعیف خودشان قرار دهند.