خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تأسیس دانشکده تخصصی بندری و دریایی در دانشگاه علم و صنعت

فارس | اقتصادی | شنبه، 04 بهمن 1399 - 18:14
معاون وزیر راه و شهرسازی از تأسیس دانشکده بندری و دریایی در دانشگاه علم و صنعت در آینده نزدیک خبر داد.
دانشگاه،دريايي،علم،صنعت،دانشكده،تخصصي،اظهار،دريانوردي

معاون وزیر راه و شهرسازی از تأسیس دانشکده بندری و دریایی در دانشگاه علم و صنعت در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمد راستاد امروز در مراسم امضای 2 قرارداد سرمایه‌گذاری تأمین و تحویل 10 فروند شناور راهنمابر به میزان 3907 میلیارد ریال و تفاهم‌نامه همکاری‌های فنی و تخصصی و پژوهشی سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه فعالیت‌های تخصصی دریایی مطالعه و پژوهش را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: فضای حمل و نقل دریایی به شدت متأثر از تجارت جهانی و منطقه‌ای است و نیاز به آینده‌‌نگری، پژوهش و بررسی شرایط داریم تا رقابت‌پذیری را ارتقا دهیم و سهم بیشتری از حمل‌ونقل دریایی جذب کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در نظر داریم به واسطه ضرورت تربیت نیروهای متخصص در کشور زمینه را برای متمرکز کردن آموزش‌ها فراهم کنیم.
راستاد افزود: در گذشته عمده نیروهای متخصص برای ارتقا و جذب یافته‌های جدید به خارج کشور هدایت می‌شدند اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم با الگوگیری از تأسیس دانشکده راه‌آهن در دانشگاه علم و صنعت در بخش دریا و بندر نیز دانشکده تخصصی مربوط به لجستیک و حمل‌ونقل دریایی و بندری راه‌اندازی کنیم.
بنابراین گزارش در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز اظهار داشت:‌در دانشگاه علم و صنعت غیر از حمل‌ونقل دریایی دیگر مدهای حمل‌ونقل آموزش داده می‌شود.
جبارعلی ذاکری افزود: دانشگاه علم و صنعت ضمن همکاری با دانشگاه‌های آلمان مذاکراتی با دانشگاه شانگهای داشته است که ا میدواریم از ظرفیت این دانشگاه‌ها برای آموزش اساتید و دانشجویان خود بهره‌مند شویم.
انتهای پیام/