خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روستاهای نظم‌آباد و حسین‌آباد بغدادی اراک نیازمند طرح کالبدی

فارس | استان‌ها | شنبه، 04 بهمن 1399 - 17:14
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: سرمایه‌گذاری در روستاهای نظم‌آباد و حسین‌آباد بغدادی اراک متقاضی زیادی دارد که لازم است که با اختصاص اعتباری به منظور تدوین طرح کالبدی روستا اقدام شود.
گردشگري،اراك،جلسه،استان،كارگروه،اجراي،مطرح،طرح،كالبدي

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی زندیه وکیلی ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به لزوم تدوین طرح کالبدی ویژه روستای نظم‌آباد اراک، گفت: سرمایه‌گذاری در روستاهای نظم‌آباد و حسین‌آباد بغدادی اراک متقاضی زیادی دارد که لازم است که با اختصاص اعتباری به منظور تدوین طرح کالبدی روستا اقدام شود.
وی به استقبال سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در برخی از نقاط استان اشاره کرد و گفت: تعدادی از درخواست مجوزها در این جلسه مربوط به منطقه نمونه گردشگری نظم‌آباد اراک بود که مستعد اجرای این‌گونه طرح‌ها است، اجرای طرح‌ها بدون مطالعه قبلی ناهماهنگی و نازیبایی‌های را موجب می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: در جلسه کارگروه گردشگری ۲۱ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده دو هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال و اشتغال پیش‌بینی شده ۴۶۱ نفر مطرح و پس از بحث و بررسی طرح‌های مورد نظر، ۲۰ طرح تصویب شد.
مصطفی مرزبان اظهار کرد: جلسه کارگروه گردشگری استان با ۲۱ دستور کار برگزار شد و ۲۰ مورد درخواست‌های صدور مجوز برای اجرای پروژه‌های گردشگری شامل احداث مسافرخانه‌های سنتی، مجتمع‌های پذیرایی، هتل، اقامتگاه بوم گردی، سفره‌خانه سنتی، مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی، مرکز تفریحی سرگرمی و گردشگری، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و با عمده آنها در شهرستان‌های خنداب، تفرش، ساوه، زرندیه، دلیجان، محلات، خمین، اراک موافقت شد.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کارگروه گردشگری استان بگیرند و برای این منظور زمینی را که معرفی می‌کنند بایستی کاربری لازم را داشته باشد و در صورت شخصی بودن مالکیت زمین، حتماً باید در کمیسیون‌های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ کنند.
انتهای پیام/