خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

باغ وحش ارومیه مجوز بهره‌برداری ندارد/ با استانداردها فاصله داریم

فارس | استان‌ها | شنبه، 04 بهمن 1399 - 16:32
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه باغ وحش ارومیه مجوز بهره برداری ندارد، گفت: این باغ وحش مجوز احداث دارد ولی استانداردهای لازم برای دریافت مجوز بهره برداری را ندارد.
وحش،باغ،اروميه،بز،شير،جباري،مجوز

حجت جباری ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باغ وحش ارومیه مجوز احداث دارد ولی تا کنون این باغ وحش نتوانسته است استانداردهای لازم را برای دریافت مجوز بهره برداری بگیرد.
وی با بیان اینکه وضعیت باغ وحش ارومیه به صورت مستمر رصد می شود، تصریح کرد: عملکرد باغ وحش ارومیه به طور مرتب رصد می‌شود و اگر مشکلی در نحوه نگهداری حیوانات وجود داشته باشد، تذکرات لازم داده می‌شود.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت شیر موجود در باغ وحش ارومیه، افزود: فیلم منتشر شده در فضای مجازی نشان از وجود یک راس بز ذبح شده مقابل شیر حکایت دارد و این امر خلاف قوانین و مقررات نبوده چرا که این بز به منظور تامین غذای شیر توسط مدیر باغ وحش تامین شده بود.
جباری ادامه داد: از نحوه تهیه این بز نیز اطلاع کامل داریم و استفاده از بز به عنوان تامین غذای شیر، امری عادی در تمام دنیا مطرح می شود.
وی با بیان اینکه تمام حیوانات موجود در باغ وحش ارومیه به خوبی مراقبت می‌شوند، ادامه داد: با وجود اینکه این باغ وحش مجوز بهره برداری ندارد ولی عمدتا از حیواناتی مراقبت می‌کند که در طبیعت دچار مصدومیت شده‌اند و امکان رهاسازی در طبیعت را ندارند.
جباری یادآور شد: صاحب این باغ وحش در اصل به عنوان یکی از دوستداران حیات وحش مطرح است به طوری که محیط زیست برای نگهداری حیواناتی که امکان رهاسازی در طبیعت را ندارند، از مدیریت این باغ وحش کمک می گیرد.
انتهای پیام/