خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

توزیع ۱۵۰۰ کیت بهداشتی/ اجرای طرح حاج قاسم در ۳۰۰ روستای آمل

مهر | استان‌ها | شنبه، 04 بهمن 1399 - 16:18
آمل- فرمانده سپاه ناحیه آمل، از توزیع ۱۵۰۰ کیت حفاظت فردی، دستکش‌های یک‌بار مصرف، ماسک ویژه، گان‌های ضد آب، محلول‌های ضدعفونی کننده و شیلد در بیمارستان‌های شهرستان خبر داد.
طرح،شهرستان،آمل،قاسم،كرونا،اجراي،سليماني،حاج،سپاه،بهداشت،عسگ ...

سرهنگ جابر عسگری در حاشیه توزیع این کیت‌های حفاظت فردی به خبرنگار مهر گفت، در این توزیع سراسری اولویت با بیمارستانها، اورژانس‌ها و مراکز بهداشتی بوده و چنانچه تعداد ماسک و ملزومات مصرفی به قدر کفایت باشد با دیگر نیازمندان شهرستان نیز توزیع خواهد شد.
وی افزود: با حمایت وپشتیبانی خیران وگروه های مردمی شهرستان، بسیج جامعه پزشکی وسلامت شهرستان آمل در بحران کرونا و وضعیت قرمز کرونایی شهرستان همگام با دیگر گروه‌های درمان تلاش بسیاری در جهت خدمت به بیماران داشته است.
طرح حاج قاسم هر خانه، یک پایگاه سلامت درآمل
فرمانده سپاه ناحیه آمل، همچنین به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در کنترل و کاهش تعداد مبتلایان کرونا در این شهرستان را بسیار مفید دانست و گفت: با ابلاغ این طرح در شهرستان آمل "هر خانه تبدیل به یک پایگاه سلامت" شد.
سرهنگ عسگری، با اشاره به همکاری خوب شبکه بهداشت و درمان با سپاه پاسداران درقالب اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی که ازاواخر آبان ۹۹ با شروع شد، اضافه کرد، برآیند این طرح این است که با کمک وزارت بهداشت، سپاه پاسداران و بسیجیان، سایر نهادهای حمایتی و عموم مردم بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم و خوشبختانه شواهد نشان می‌دهد که موفق هم بودیم.
وی درخصوص جزئیات اجرای این طرح هم گفت: کمیته‌های مختلفی در این طرح تشکیل شد که همه آنها در سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی خلاصه می‌شود.
۳۰۰ روستای آمل تحت پوشش طرح حاج قاسم
فرمانده سپاه ناحیه آمل ادامه داد: اعضای تیم مراقبتی که وظیفه آن برعهده شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل است با مراجعه به درب منازل از افرادی که علائم مشکوک کرونایی دارند تست‌های لازم را می‌گیرند اعضای تیم‌های حمایتی هم نیازهای معیشتی، درمانی و رفاهی خانوارها را برآورده می‌کنند و در نهایت تیم‌های نظارتی هم برحسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت مصوبات ستاد کرونا نظارت کرده و متخلفان را به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌کنند.
سرهنگ عسگری تصریح کرد، در مرحله دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افراد آسیب‌پذیری که زمینه ابتلاء به کرونا را دارند شناسایی کرده و مراقبت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهیم مانند سالمندان، بیماران قلبی عروقی، بیماران دیابتی و زنان باردار که خطر ابتلاء در آنها به شدت بالا است.
وی اضافه کرد، که دراجرای طرح حاج قاسم سلیمانی درشهرستان آمل به ۲۷۸ بلوک اجرای کار تقسیم بندی شد که درمجموع حدود ۳۰۰ روستا ومحله با جمعیت حدود ۱۳۰ هزارنفر را تحت پوشش خدمات خود قرار خواهد داد.
وی یادآورشد، دراجرای این طرح درشهرستان آمل تاکنون حدود ۵۰ هزار خانوار مورد رصد وپایش قراگرفتند که ازاین شمار حدود ۱۰ هزارنفر به علت دارابودن برخی علائم بیماری کرونا درقرنطینه قرارگرفتند.
شهرستان آمل حدود ۴۱۰ هزارنفرجمعیت دارد که درتازه ترین آمار اعلام شده شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان بعد یک ماه وضعیت قرمزکرونایی دردی ماه، این شهرستان از روزشنبه ۴ بهمن به رنگ نارنجی برگشت.