خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعتراف آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده به خرید داده‌های موقعیت شهروندان

باشگاه خبرنگاران | یادداشت | شنبه، 04 بهمن 1399 - 16:06
دولت آمریکا اطلاعات موقعیت مکانی شهروندان این کشور را از طریق شرکت های کارگزاران داده خریداری می کند.
اطلاعات،مكان،دولت،ايالات،متحده،كارگزاران،تأييد،يادداشت،آژانس ...

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک آژانس اطلاعاتی به تازگی تأیید کرده که دولت ایالات متحده داده‌های مکان جمع آوری شده توسط تلفن‌های هوشمند شهروندان خود را خریداری می‌کند.
در یادداشتی که به سناتور رون ویدن ارسال شده ذکر شده، آژانس اطلاعات دفاعی (DIA) اعتراف کرد که داده‌های موقعیت مکانی را از کارگزاران خریداری می‌کند و برایش تفاوتی ندارد که فرد در داخل آمریکا یا خارج آن زندگی می‌کند.
کارگزاران داده شرکت‌هایی هستند که همانطور که از نام آن‌ها پیداست، اطلاعات افراد را جمع آوری و می‌فروشند.
این شرکت‌ها با پرداخت هزینه به سازندگان برنامه و وب سایت‌ها، اطلاعات مکان و موارد دیگر افراد را جمع آوری می‌کنند.
هنگامی که کارگزار اطلاعات را بدست آورد، می‌تواند آن را جمع کرده و به هر کسی که مایل است هزینه آن را بپردازد و به هرجایی از جمله دولت ایالات متحده بفروشد.
بیشتر بخوانید
در این یادداشت گفته شده که پرسنل فقط در صورت مجاز بودن از طریق یک پروسه خاص می‌توانند از پایگاه داده مکان ایالات متحده پرس و جو کنند که این امر به تأیید مقامات ارشد، دفتر نظارت و انطباق و دفتر مشاوران عمومی نیاز دارد.
DIA همچنین می‌گوید که در دو سال و نیم گذشته، پنج بار اجازه داده شده تا ایالات متحده اطلاعات مکان افراد را بررسی کند.
" این یادداشت آژانس اطلاعات دفاعی است که تأیید می‌کند دولت در حال خرید داده‌های موقعیت مکانی تلفن‌های هوشمند با حکم قانونی است."
درخواست وکلا برای توقف این کار
اشلی گورسکی، وکیل ارشد گفت:"دولت به راحتی نمی‌تواند داده‌های خصوصی مردم را بخاطر دور زدن حمایت‌های قانون اساسی بخرد" و وی از کنگره خواست به این عمل غیرقانونی پایان دهد.
"
آژانس‌های دولتی از کارگزاران داده استفاده می‌کنند تا مجبور شوند حکم اطلاعات مکان را بدست آورند، اما برخی از قانون گذاران در تلاشند که این راه را مسدود کنند.
سناتور ویدن، که خواستار تهیه این یادداشت شد، لایحه‌ای با عنوان اصلاحیه چهارم برای فروش نیست دارد که هدف آن ممنوعیت خرید اطلاعات مردم توسط دولت است.
انتهای پیام/