خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

یک گروه از نظامیان آمریکا، اربیل را به سمت شمال سوریه ترک کردند

فارس | بین‌الملل | شنبه، 04 بهمن 1399 - 15:34
برخی منابع عراقی گزارش دادند که یک گروه از نظامیان آمریکایی پایگاه نظامی «الحریر» را ترک کردند.
نظاميان،عراق،آمريكا،گروه،اخراج،سوريه،منبع

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی امروز شنبه گفت که یک گروه از نظامیان آمریکا پایگاه نظامی «الحریر» در شهر اربیل عراق را ترک و به سمت شهر المالکیه در شمال سوریه حرکت کردند.
این منبع در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که یک گروه از نظامیان آمریکا برای اجرای یک مأموریت شناسایی، اربیل را به سمت شمال سوریه که تحت سیطره نیروهای «قسد» است، ترک کرد.
به گفته این منبع، نظامیان آمریکایی از طریق گذرگاه «سیمالکا» که تحت کنترل اقلیم کردستان عراق است این منطقه را ترک کردند.
گفته می‌شود مأموریت این گروه از نظامیان آمریکایی بررسی و نظارت بر مسیر عبور یک گروه جدید است که بزودی از خاک سوریه وارد منطقه کردستان خواهد شد.
آمریکا سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند.
پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را تصویب کرد.
پیشتر «صباح الطائی» تحلیلگر سیاسی عراق گفته بود که اظهارات مسئولان دولت عراق درباره اخراج نظامیان آمریکا تنها در حد حرف و سخن بوده و هیچ نشانه واقعی برای اخراج این نظامیان وجود ندارد.
انتهای پیام/م