خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

واکنش صنعاء به انفجار در بغداد؛ کشورهای عربی جهت مقابله با توطئه‌ها همکاری کنند

فارس | برگزیده، بین‌الملل | شنبه، 04 بهمن 1399 - 13:37
وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ایجاد هرج و مرج در منطقه خواستار همکاری کشورهای عربی به ویژه محور مقاومت برای مقابله با این توطئه‌ها شد.
مقاومت،منطقه،دولت،يمن،نجات،محور،عربي،خارجه،كشورهاي

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ایجاد هرج و مرج در منطقه خواستار همکاری کشورهای عربی به ویژه محور مقاومت برای مقابله با این توطئه‌ها شد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با ارسال پیامی به «فؤاد حسین» همتای عراقی خود، انفجار تروریستی در بغداد را بشدت محکوم کرد.
شرف عبدالله در این پیام خود آورده است که دشمنان ملت عراق با این انفجارها به دنبال ایجاد هرج و مرج، خرابکاری و بی‌ثبات کردن این کشور برای اجرا کردن طرح‌هایی است که تنها مختص عراق نیست بلکه بیشتر کشورهای منطقه به ویژه محور مقاومت را دربرمی‌گیرد.
طبق گزارش خبرگزاری یمنی «سبأ»، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین هشدار داد که هدف از این طرح‌ها برهم زدن معادلات در منطقه عربی و غرب آسیا به منظور فراهم کردن زمینه تحقق طرح‌های سازش با رژیم صهیونیستی در سایه تغییرات احتمالی در نقشه درگیری‌ها و ائتلاف‌های بین‌المللی و روی کار آمدن دولت جدید آمریکا است.
وی همتایان خود در کشورهای عربی به ویژه محور مقاومت را به تقویت همکاری در چارچوب برنامه مقاومت در برابر تروریسم فرامرزی، تبادل اطلاعات و تدارک نیروهایی متخصص جهت جلوگیری از وقوع عملیات‌های تروریستی و خنثی‌سازی این عملیات‌ها فراخواند.
روز پنج‌شنبه گذشته دو انفجار انتحاری در منطقه الباب الشرقی در بغداد به وقوع پیوست که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت عراق در پی آن، ۳۲ تن کشته و ۱۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.
انتهای پیام/