خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومانی برای ششمین دوره الکام استارز

باشگاه خبرنگاران | یادداشت | شنبه، 04 بهمن 1399 - 11:24
ناظمی درباره سرمایه گذاری و چگونگی برگزاری نخستین دوره مجازی الکام استارز توضیحاتی داد.
رويداد،سازمان،فناوري،اطلاعات،رئيس،ناظمي،رقابت،ارائه،برگزار،ش ...

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر جزئیات ششمین دوره الکام استارز اظهار کرد: رویداد الکام استارز یک رویدادی هست که از پنج سال پیش در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار می‌شد، اما فعالیت آن مستقل بود و توسط نیرو‌های داوطلب و با مدیریت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای راهبری می‌شد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افرود: باتوجه به اینکه امسال کرونا وجود دارد و نمایشگاه الکامپ هم برگزار نشد، تصمیم گرفته شد این رویداد به صورت مجازی و رقابتی برگزار شود.
وی گفت: در سال‌های مختلف بنا به شرایط و بنا به بلوغی که داشته، بخش‌های مختلفی را به این رویداد از جمله بخش توان‌تک که مربوط به ایده‌ها و فعالیت‌های استارتاپی که در حوزه توانیابی و در حوزه معلولیت ارائه می‌شود اضافه کرده‌ایم.
ناظمی بیان کرد: خود رویداد، یک رویداد رقابتی است، به این معنا که گروه‌های استارتاپی یک زمان ارائه دارند و داورانی از اکوسیستم نوآوری کشور که اغلب در گذشته موفقیت‌هایی را کسب کردند و امروز صاحبان بنگاه‌های بزرگ و نام آشنا هستند حضور دارند.
جوایز این دوره به چند نفر اهدا می‌شود؟
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: یک مجموعه جوایزی هم برای برندگان در نظر گرفته شده و امسال بیش از ۲۵ میلیارد تومان میزان سرمایه‌گذاری از طریق هم سرمایه‌گذاری و یا از طریق ارائه وام سرمایه گذار هست و به ۱۲ تیم برنده اعطا می‌شود.
وی گفت: امسال بخش دانش‌آموزی را هم داریم و تعدادی از تیم‌هایی که از دانش آموز هستند به رقابت می‌پردازند، تیم‌های دانش‌آموزی از افرادی تشکیل شده که در دو سال گذشته در دوره‌های مختلفی که برگزار شده است برای این رقابت آماده شده‌اند.
ناظمی ادامه داد: افراد ابتدا در سطح مدارس خودشان و در سطح ناحیه و منطقه خودشان رقابت داشتند و در دوره‌های آموزشی هم شرکت کردند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران بیان کرد: رقابت آزاد بوده و خوشبختانه تعداد زیادی از گروه‌های دانش‌آموزی از شهر‌های غیر از تهران شرکت کردند و تنوع آن‌ها از لحاظ شهری و از لحاظ جایی که شرکت کردند، حتی بیشتر از استارتاپ‌هایی هست که در بخش غیر دانش آموزی شرکت کردند.
وی ادامه داد: این موضوع یک نشانه خوبی برای اینکه بدانیم تمرکز زدایی وجود دارد و بدانیم که فقط محدود به تهران نیست، هست.
بیشتر بخوانید
ناظمی بیان کرد: امروز روز آخر رویداد هست و چهار تیم دانش‌آموزی باقیمانده هم امروز به ارائه خودشان پرداختند.
انتهای پیام/