خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در خراسان رضوی

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 02 بهمن 1399 - 10:42
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش قابل توجه دما در روزهای آتی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان به حالت آماده باش درآمده‌اند.
رضوي،خراسان،استانداري،عمراني،هماهنگي،معاون،محل،امور،تسهيلات، ...

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش قابل توجه دما در روزهای آتی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان به حالت آماده باش درآمده‌اند.
سیدکمال الدین میرجعفریان عصر چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران خراسان رضوی، اظهار کرد: براساس اطلاعیه هواشناسی از عصر فردا در اکثر نقاط استان شاهد بارش برف و باران، وزش باد و کاهش دمای هوا تا ۱۰ درجه زیر صفر خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان از جمله هواشناسی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، راهداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، هلال احمر، سپاه و ارتش، شرکت‌های خدماتی باید تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی اندیشیده و آمادگی در شرایط اضطرار داشته باشند.
وی گفت: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان باید برای تداوم خدمات رسانی مطلوب به مردم در جاده‌های ارتباطی بویژه مناطق سخت گذر و کوهستانی از آمادگی لازم برخوردار باشند و از انسداد جاده‌های اصلی جلوگیری کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، میرجعفریان با قدردانی از اقدامات پیشگیرانه و آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با برف و یخبندان، بر همکاری این دستگاه‌ها با رسانه ها و صدا و سیما به منظور اطلاع رسانی شرایط اضطراری تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به افزایش مصرف گاز در روزهای سرد و شرایط اضطراری تامین سوخت برای مراکز خدمات رسان افزود: با دغدغه هایی که در خصوص آلودگی هوا و تامین سوخت نیروگاه‌ها و تامین برق مشترکان وجود دارد باید نیازها اولویت بندی و نظارتها بر مصارف غیرضروری برق افزایش یابد.
وی ادامه داد: با فرهنگ سازی می توان بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داد و فرهنگ مصرف بهینه برق و گاز را گسترش داد.
میرجعفریان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به سوی الکترونیک کردن خدمات اهتمام ورزند تا به نوبه خود در کاهش مصرف موثر واقع شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به افزایش شدت وزش باد در روزهای آتی شهرداری‌ها باید هشدار و تذکرات لازم را به دست‌اندرکاران حوزه سازه های نامقاوم شهری مانند داربست‌ها، اسکلت‌های فلزی، جرثقیل‌های ثابت داشته باشند تا از بروز خسارت و حوادث احتمالی جلوگیری شود.
وی از شهروندان خواست در روزهای آتی از صعود به ارتفاعات و اتراق در محل عبور سیلاب‌ها خودداری کنند و دقت لازم را در استفاده از وسایل گرمایشی و گازسوز به منظور جلوگیری از گسترش گاز مونوکسیدکربن و مرگ خاموش داشته باشند.
میرجعفریان همچنین با اشاره به سهم خراسان رضوی از اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور و استمهال تسهیلات بخش کشاورزی گفت: سهم استان از محل این اعتبارات در سال گذشته سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر این اساس بدهی کشاورزان خسارت دیده که سررسید تسهیلات بانکی آنان در مدت اول مهرماه سال ۱۳۹۶ تا اول مهرماه سال ۱۳۹۸ قرار دارد به مدت سه سال استمهال شد.
وی ادامه داد: امسال ۹۸۸ میلیارد ریال به سقف اعتباری خراسان رضوی از محل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه افزوده شده و سقف دریافت تسهیلات بانکی از این محل تا یک میلیارد ریال افزایش یافته است.
میرجعفریان گفت: براساس مصوبه جدید دولت، مهلت بازپرداخت تسهیلات بانکی دریافت شده از سوی کشاورزان که تا سقف یک میلیارد ریال و از محل اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه می‌باشد، تا ۲۹ اسفندماه امسال تمدید شده است.
انتهای پیام