خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ملت فلسطین در برابر واقعیت‌هایی قرار دارد که آشکار شده است

مهر | بین‌الملل | پنجشنبه، 02 بهمن 1399 - 10:29
یکی از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ملت فلسطین در برابر واقعیت‌هایی قرار دارد که آشکار شده و تکیه آن بر روی ایستادگی و ثبات است.
فلسطين،شهاب،جهاد،درس،دوره،جهان،اسلامي،دست،تكيه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «داود شهاب» از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پایان دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» گفت: ترامپ کاخ سفید را در میان خشنودی جهان از رفتن وی ترک کرد پس از آنکه سال‌های سختی بر جهان در دوره ریاست‌جمهوری وی گذشت، هر روز آن سخت و تهدیدی برای امنیت و ثبات تمام جهان بود.
این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: ترامپ در طول این سال‌ها برای تحقق سیطره صهیونیسم بر قدس، کرانه باختری و جولان سوریه هر کاری می‌توانست انجام داد؛ ترامپ رفت و سرزمین برای ما باقی ماند.
وی ادامه داد: آنچه برای ترامپ و شکست نقشه‌هایش رخ داد اولین و مهم‌ترین درس برای کسانی است که روی کار می‌آیند، هیچی کسی نمی‌تواند وجبی خاک از ما بگیرد و ما را از حقمان در وطنمان محروم کند.
اما درس دوم برای کسانی است که به عادی‌سازی روابط روی آوردند، آنهایی که خود را فروختند و ثروت‌های کشورشان را تقدیم ترامپ کردند.
مفاد این درس آن است که شما همه چیز را از دست دادید، تلخی ننگ را نوشیدید و این در حالی است که کشورهایی که با زورگویی و هوچی‌گری آمریکا در دوره ترامپ مقابله کردند احساس پیروزی می‌کنند، قویتر شده‌اند و چالش‌ها را با قدرت و اراده پشت سر گذاشته‌اند.
شهاب تأکید کرد: ملت فلسطین در برابر واقعیت‌هایی قرار دارد که آشکار شده و تکیه آن بر روی ایستادگی و ثبات است نه مذاکرات.
وی افزود: کشورهای عربی که دست به دست ترامپ دادند از حمایت از فلسطین شانه خالی کردند و آمریکا حامیان فلسطین را تهدید به جنگ، محاصره و تحریم کرد اما ملت فلسطین ایستاده و همچنان مقاومت می‌کند.
شهاب در پایان بر موضع جهاد اسلامی مبنی بر تکیه بر مقاومت و نه به مذاکره تأکید کرد.