درج قیمت در سایت ها چه تاثیری بر بازار مسکن و خودرو دارد؟
چند روزی است که قیمتهای مسکن و خودرو مجدد به سایتهای خرید و فروش بازگشته اما این امر مخالفان و موافقانی دارد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روانشادنیا، کارشناس بازار مسکن در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص تاثیر درج قیمت ها بر بازار مسکن تصریح کرد: حذف قیمتها از آگهیهای فضای مجازی هیچ کمکی به کاهش التهاب بازار نکرده است.
او افزود: آنچه که در نوسانات بازار اثر میگذارد، متغیرهای کلان است و سامانههای املاک تاثیر چندانی ندارد.
اجازه درج قیمت غیر منطقی در آگهی ها داده نمی شود
در ادامه الفت نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در این خصوص گفت: سوال ما این است که حذف قیمت از آگهیها با چه مبنایی صورت گرفته است؟
او ادامه داد: در حوزه خودرو، ما به کسانی که قیمت بالاتر از بازار ارائه میدهند، اجازه نشر آگهی نمیدهیم.
درج قیمت امکان فعالیت سوداگران بازار خودرو را فراهم می کند
خسروی، کارشناس خودرو در این خصوص بیان کرد: تجربه نشان داده که افراد حاضر در این سایتها وقتی که عرضه در اختیار دارند، فعال شده و قیمت سازی میکنند.
او ادامه داد: به طور مثال چهارشنبه هفته قبل پژو ۲۰۶ را در چند ساعت ۲۵ میلیون تومان گرانتر کردند و بعد از ۲۴ ساعت، قیمت را به رقم قبل بازگرداندند.
خسروی گفت: در شرایط فعلی کشور و شکنندکی بازار معتقدم تنظیم گری و دخالت دولت باید بیشتر از حالت نرمال باشد.
در حال تکمیل...