خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 29 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

معطوف کردن توسعه مدارس غیردولتی به یک دولت جای تامل دارد

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | پنجشنبه، 25 دی 1399 - 06:04
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به تفاوت خصوصی‌سازی و مشارکت، معطوف کردن توسعه این مدارس به یک دولت را تامل برانگیز دانست.
مدارس،غيردولتي،مجوز،فولادوند،مراكز،مشاركت،آموزش،قانون،فرايند

فولادوند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
شهریار فولادوند مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شائبه توسعه کمی مدارس غیردولتی در دو دولت اخیر و تسهیل صدور مجوز بیان کرد: براساس قانون موظف هستیم هر کس درخواست مجوز داشت در مدت و فرایند مشخص بعد از احراز صلاحیت به او مجوز دهیم، در واقع این کار جزو تکالیف ماست.
او ادامه داد: اینکه بخواهیم توسعه مدارس غیردولتی را معطوف به سیاست دولت خاصی کنیم جای تامل دارد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اظهار کرد: براساس قانون اهداف آموزش و پرورش مصوب سال ۶۶ تکلیف شده است تا دولت به کسانی که درخواست تاسیس مدرسه در دوره‌های مختلف ابتدایی، متوسطه اول (راهنمایی سابق) و متوسطه دوم داشته باشند مجوز دهد.
فولادوند با اشاره به اینکه در قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی نسبت به صدور مجوز اقدام کنیم، گفت: ما اساسا به قانون عمل می‌کنیم و حتی در مورد طولانی شدن فرایند صدور مجوز هم ایراداتی به عملکرد و زمان بر ما می‌گیرند.
ماهیت خصوصی‌سازی و مشارکت متفاوت است
او درباره پاسخ به این پرسش که چنین روندی تلقی خصوصی سازی است یا خیر، تصریح کرد: این موضوع که فرایند توسعه مدارس غیردولتی خصوصی‌سازی است یا مشارکت به ماهیت این دو موضوع بر می‌گردد.
فولادوند با بیان اینکه اساسا خصوصی‌سازی مولفه‌هایی را داراست که در انطباق با مشارکت مردم با این فرهنگ تفاوت‌هایی دارد، اظهار کرد: مشارکت مفهوم خودش را دارد و به این معناست که استفاده از منافع شخصی برای پیاده کردن اهداف جمعی، اما در خصوصی سازی سودآوری، رقابت، ورود و خروج آسان به بازار و...
مورد توجه است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اضافه کرد: در مجوز‌هایی که برای مدارس صادر می‌کنیم مولفه‌های خصوصی‌سازی وجود ندارد، تمام بخش‌های مختلف را در کنترل حاکمیت و آموزش و پرورش داریم از ضوابط مربوط به برنامه درسی، چگونگی برنامه مدرسه گرفته تا نحوه آموزش همه موارد در چهارچوب ضوابط مدارس دولتی است.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/