خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رونمایی از سایت «ناحیه نوآوری دانشگاه تربیت مدرس» بزودی

ایسنا | دانش و فناوری، استان‌ها | چهارشنبه، 24 دی 1399 - 17:15
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس از رونمایی از سایت «ناحیه نوآوری دانشگاه تربیت مدرس» طی هفته‌های آینده خبر داد.
مدرس،تربيت،علم،دانشگاه،سايت،پارك،فناوري

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس از رونمایی از سایت «ناحیه نوآوری دانشگاه تربیت مدرس» طی هفته‌های آینده خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر سروش اکبرزاده، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس امروز در اختتامیه جشنواره استارپوزال که در پردیس دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، ضمن تقدیر از شرکت‌کنندگان در این جشنواره‌، بیان کرد: سال‌ها پیش پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس به‌عنوان مرکزی برای رشد و پرورش بنیان‌گذاری شد و در حال حاضر چهار سایت اصلی دارد.
سایت اول آن باعنوان ناحیه نوآوری دانشگاه تربیت مدرس، برای تمام برنامه‌ریزی‌ کارآفرینی تدارک دیده شده و طی هفته‌های آینده رونمایی می‌شود.
سایت دوم حدوداً ۶۰ هکتار مساحت دارد، در اتوبان شهید بابایی واقع شده و ۳۰ تا ۴۰ شرکت فناور در آن فعالیت می‌کنند.
سایت سوم حدوداً ۵ هکتار مساحت دارد و در غرب تهران، بلوار پژوهش واقع شده که ۱۲ هزار متر مربع از آن در اختیار شرکت‌های فناور قرار گرفته و سایت پردیس شهرستان نور نیز به‌زودی فعال خواهد شد.
اکبرزاده با اشاره به رویکرد جشنواره ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی جامعه‌ علمی کشور که تاکنون بیشتر به بُعد تئوریک آن اشاره شده، بحث کاربرد علم با صنعت است.
اساتید پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا با برگزاری جشنواره‌های مختلف مثل استارپوزال (که ترکیبی از دو واژه استارتاپ و پروپوزال است) طرح‌های برگزیده را جذب و اجرا کنند.
رئیس پارک علم و فناوری درباره‌ سابقه‌ جشنواره استارپوزال چنین گفت: پارک علم و فناوری از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰۰ طرح از دانشگاه‌های آزاد و دولتی دریافت کرده که داوری‌های تخصصی بر روی این طرح‌ها صورت گرفته است.
اکبرزاده در پایان گفت: این پارک‌ جدا از جذب طرح‌ها، ده‌ها ساعت برنامه‌ و کارگاه در حوزه‌ کارآفرینی برگزار کرده است.
انتهای پیام