نحوه بالا آوردن سایت به صفحه اول گوگل
بهتر است به یاد داشته باشید که هیچ راهی وجود ندارد که با ثبات و پایدار به صفحه اول Google بروید، ولی راههایی وجود دارد که با انجام یکی یا همه آنها میتوانید سایت خود را به صورت موقت در گوگل بالا بیاورید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیشتر افراد به گوگل اعتماد میکنند.
چند بار شنیدهاید که کسی میگوید: "فقط آن را گوگل کنید."مردم هر روز بیش از 3.5 میلیارد جستجو در Google انجام می دهند!
اما جالبتر اینکه 75٪ آنها از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمیکنند:
حتماً این جمله معروف برایان کلارک، بلاگر معروف را شنیدهاید که میگوید وقتی میخواهید یک جسد پنهان نمایید آن را در صفحه دوم نتایج جستجو پنهان کنید چراکه هیچکس آنطرفها پیدایش نمیشود که ان را پیدا کند.
شاید به نظر شما خنده دار باشد ولی قطعاً واقعیت دارند.
در پاسخ به این سوال که چگونه در سرچ گوگل اول باشیم تنها یک پاسخ تضمینی وجود دارد و این است که شما برای نمایش آگهی کسب و کارتان، مبلغی به گوگل پول پرداخت کنید.
گوگل در سیستم مزایده ای که دارد با توجه به کیفیت سایت شما میزان مبلغ پرداختی به ازای هر بار دیده شدن آگهی شما را در صفحه اول گوگل به نمایش می گذارد.
بیش از ۹۵ درصد از درآمد شرکت گوگل از طریق تبلیغات گوگل است.
درصد بسیار کمی از کاربران معمولاً به صفحات دوم و بعدازآن میروند؛ اما بهتر است در نظر داشته باشید که قرار نیست با قرار گرفتن در صفحه اول نتایج، کار تمام شود.
چراکه باید تلاش کنید جایگاه خود را حفظ کنید.
ولی حالا برای بالا آوردن سایت به صفحه اول گوگل باید چه کار کرد.
در این مقاله با شما همراه هستیم تا در مورد راهکارهایی برای بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل بیشتر بدانید.
به همه راهها فکر کنید
بهتر است به یاد داشته باشید که هیچ راهی وجود ندارد که با ثبات و پایدار به صفحه اول Google بروید، ولی راههایی وجود دارد که با انجام یکی یا همه آنها میتوانید سایت خود را به صورت موقت در گوگل بالا بیاورید.
میتوانید از طریق لیستهای کسبوکار و نقشه به آنجا بروید.
این یکی از اولین ایستگاههای شماست و بسیار ساده است.
از طریق ایجاد محتوا میتوانید به آنجا بروید.
این شامل صفحات وبسایت شما، همچنین وبلاگها و مقالاتی است که ارسال میکنید و سایر مطالب مانند فیلمهایی که میزبانی میکنید.
همچنین محتوای وبسایت شما ممکن است در بخش سؤالات متداول درباره سؤالاتی که مردم میپرسند به سؤالات و چالشهای پرطرفدار مخاطبان پاسخ دهد که خود میتواند ایده خوبی باشد.
Google My Business
گوگل مای بیزینس(Google My Business)، ابزاری رایگان برای صاحبان مشاغل است.
شما قبلاً هنگام جستجوی مشاغل از نوع خاصی در نزدیکی خود استفاده کردهاید.
Google Maps نقشهای از نزدیکترین مشاغل متناسب با جستجوی شما و همچنین لیستهای همراه را به شما ارائه میدهد.
یک پروفایل گوگل مای بیزینس ایجاد کنید تا تجارت شما در جستجوهای محلی نشان داده شود.
نام خود را در تمام جستجوها ثابت نگه دارید.
این بدان معنی است که هر شخصیتی که وارد میکنید باید هر بار یکسان باشد.
اگر یکبار کوتاه کنید و یک نام کامل در یک زمینه دیگر بنویسید، برای رتبه گرفتن سایت شما خوب نخواهد بود.
مطمئن شوید که کل پروفایل را تا آنجا که میتوانید کامل کنید.
یک لیست کامل هفت برابر کلیک با یک کلیک ناقص دریافت میکند.
اطلاعات خود را تا آنجا که ممکن است به روز کنید.
اگر شمارهای را بهعنوان شماره تلفن مشاغل خود ذکر کردهاید، به آن شماره پاسخ دهید.
یک نامه صوتی تنظیم کنید.
تماسها را برگردانید.
مشاغل دارای نظرات مثبت Google در صفحه اول نتایج قرار میگیرند.
عکسهای برجسته گوگل لیستهایی را نشان میدهد که دارای عکسهای تجاری هستند.
مشتریان نیز به این مورد پاسخ خوب میدهند - آنها میتوانند به شکل ظاهری کسبوکار شما اعتماد کنند و حضور در آنجا را تصور میکنند.
آن را در فهرستهایی مانند Yelp نیز لیست کنید.
دایرکتوریهای Yelp و Google یکدیگر را مطلع میکنند - ترافیک در Yelp باعث تشویق بازدید در Google میشود.
تولید محتوا مستمر و هدفمند
تولید محتوا یک سرمایهگذاری است.
پس از ارسال اولین وبلاگ، احتمالاً شاهد افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان نخواهید بود.
اگر مرتباً پست ارسال کنید، طی چند ماه رشد قابلاعتماد بازدیدکنندگان را مشاهده خواهید کرد.
برخلاف تبلیغات پولی، محتوا ماهها بعد همچنان در صفحه اول Google نشان داده میشود.
تبلیغات پولی این کار را فقط برای دورهای که پرداخت کردهاید انجام میدهد.
هدف Google ارائه مناسبترین، مفیدترین نتایج ارگانیک جستجو به کاربران است.
برای این منظور، آنها کیفیت را پاداش میدهند.
در اینجا چند نکته برای بهبود عملکرد ارگانیک محتوای شما در SERP وجود دارد:
ایجاد محتوا به ارتباط SEO وابسته است.
این به معنای کشف کلمات کلیدی است که میخواهید در وبلاگها، مقالات، فیلمها و سایر مطالب خود قرار دهید.
این کلمات کلیدی مطابق با جستجوهایی است که افراد در Google انجام میدهند.
اگر این کلمات به جستجوی Google بهاندازه کافی نزدیک باشد، درنتیجه Google محتوای شما را بیشتر نمایش میدهد.
پس از تعیین کلمات کلیدی خود، شروع به پیادهسازی آنها کنید.
Google محتوای کلمات کلیدی را اسکن میکند، بنابراین کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مهم را در عنوان، توضیحات متا، URL و برچسبهای alt خود قرار دهید.
اینها چه هستند؟
عنوان مطالب شماست.
متا توضیحات همان چیزی است که Google از آن برای توصیف محتوا در نتایج جستجو استفاده میکند.
URL خود پیوند است.
برچسبهای Alt توصیف متن تصاویر هستند.
این تنها راهی است که Google میتواند یک تصویر را ازنقطهنظر SEO ببیند.
از کلمات کلیدی در زیر عنوانها، پاراگراف اول و درونمتن خود استفاده کنید.
میتوانید از کلمات کلیدی بیشازحد استفاده کنید.
اگر از یک کلمه کلیدی بیشازحد استفاده کنید، ممکن است Google صفحه را بهعنوان هرزنامه رد کند و بههیچوجه از آن استفاده نکند.
طیف وسیعی از ابزارهای سئو برای کمک به ارزیابی میزان محتوای شما برای SEO مناسب است.
سرمایهگذاری در یک ایده خوب است.
میتوانید از کلمات کلیدی بیشازحد استفاده کنید.
اگر از یک کلمه کلیدی بیشازحد استفاده کنید، ممکن است Google صفحه را بهعنوان هرزنامه رد کند و بههیچوجه از آن استفاده نکند.
طیف وسیعی از ابزارهای سئو برای کمک به ارزیابی میزان محتوای شما برای SEO مناسب است.
سرمایهگذاری در یک ایده خوب است.
مطالب واقعی بنویسید.
اگر محتوای شما فقط بهانهای برای کلمات کلیدی باشد، کارساز نخواهد بود.
باید فكر شود.
محتوای شما برای وجود نیاز به دلیل دارد تا افراد دلیلی برای خواندن آن داشته باشند.
محتوای فروش ننویسید.
در مورد اینکه چرا برای محصولات خود انتخاب خاصی میکنید، اینکه چرا کسبوکار شما به روشی خاص کار میکند، نظر شما درباره برخی از روندهای صنعت خود بنویسید.
با محتوای خود با افراد صحبت کنید تا آنها برای آن ارزش قائل شوند.
روی مکان تمرکز کنید.
کلمات کلیدی با موقعیت مکانی دارای مزیت آشکاری هستند بهخصوص زمانی که افراد به دنبال مشاغل میگردند زیرا کسبوکارهایی که در ابتدا ظاهر میشوند، مشاغل موجود در مکان جستجو شده هستند.
سال بپرسید.
اگر بعد از بهروزرسانی هستهای افتی در ترافیک ورودی به وبسایت خود مشاهده کردید.
Google لیستی از سؤالات را برای پرسیدن از محتوای شما منتشر کرده است.
جنبههای مربوط به تخصص، ارائه و کیفیت تولید محتوای خود را ارزیابی کنید - و فراموش نکنید که محتوای خود را با صفحات مشابه در صفحه اول Google مقایسه کنید.
بررسی محتوا را انجام دهید.
نگاهی به تجزیهوتحلیل خود بیندازید: کدام صفحه بیشتر تحت تأثیر یک تغییر اساسی قرار گرفت؟
چه نوع جستجوهایی تحت تأثیر قرار گرفتند؟
این صفحات را بررسی کنید و حتماً سؤالات گوگل را مدنظر قرار دهید.
Google Ads
نتایج مداوم Google Ads دشوارتر است.
بسیاری از افراد قبلاً خود را مشروط کردهاند که نتیجه تبلیغ را نادیده بگیرند و مستقیماً به اولین نتیجه ارگانیک بروند.
بااینوجود، تبلیغات Google Ad میتواند بسیار مفید باشد.
اساساً، شما کلمات کلیدی را پیشنهاد میدهید که بهعنوان نتیجه برتر شما را نشان میدهد - بهعنوان یک تبلیغ ذکر شده است.
Google Ads تعداد معیارهایی را به شما پیشنهاد میدهد تا بتوانید موفقیت خود را تجزیهوتحلیل کنید.
بهطورمعمول، به استراتژیای که فقط از Google Ads استفاده میکند اعتماد نکنید، بلکه از آن بهعنوان بخشی از استراتژی استفاده کنید که همچنین به ایجاد محتوا و سایر عناصر سازگارتر و ROI بهتر متکی است.
روشهای مختلفی برای استفاده از Google Ads و پیشنهاد کم برای کلمات کلیدی خاص با بازده بالا وجود دارد.
این موضوع برای همه مشاغل فردی بسیار متناسب است که معمولاً بهتر است این سطح از تبلیغات را به یک بخش بازاریابی یا یک شرکت بازاریابی دیجیتال که تجربه زیادی دارد سپرد.
جمعبندی و نتیجهگیری
اینکه بخواهیم یک سایت را بالا بیاوریم و در صفحه اول گوگل جای دهیم خب نیاز هر کسبوکار و هر فردی است که تجارت آنلاین دارد.
ولی نکتهای که اهمیت دارد این است که بتوانیم این ویژگی رو حفظ کنیم.
پس لازم است از روشهای ارگانیک و غیر ارگانیک بهصورت توأم استفاده شود.
چراکه هرکدام نتایج و ویژگیهای خاص خود را دارند.
برای مثال سئو باعث ایجاد نتایج ارگانیک میشود که مدت بیشتری یک سایت را در صفحه اول نتایج نگه میدارد ولی در عوض بیشتر زمان میبرد.
در عوض تبلیغات گوگل ادز کمک میکند با سرعت بیشتری در نتایج اول قرار بگیرید و از طرفی پایداری آن کمتر است.
اگر این باهم ادغام شوند میتواند برای استراتژیهای یک کسبوکار بهتر عمل کنند.
بهترین روش برای کسب و کار شما مشاوره گرفتن از یک متخصص سئو برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است.
مهندس اسماعیل سحاب از سال 1395 به صورت تمام وقت در شرکت های مختلفی از قبیل تیک بان، توریست اپ، موتن رو، آسرون و ...
مشغول فعالیت در حوزه بهینه سازی وب سایت می باشد..
برای ارتباط با وی و دریافت مشاوره سئو حرفه ای می توانید نام او را جست و جو و یا به سایت https://ismaeilsahab.ir/ مراجعه کنید.
انتهای پیام/